Tajemnica opłaty za umowę IT, dlaczego to tyle kosztuje?

Co najczęściej słyszymy od klientów, którzy korzystają z outsourcingu?

  • Moje poufne i wrażliwe dane zostają przekazane dla firm zewnętrznych.
  • Będę miał przestoje w działalności firmy z powodu awarii sprzętu.
  • Pracownicy nie mogą normalnie pracować podczas gdy są wykonywane usługi serwisowe.
  • Trzeba stale płacić firmie za usługi, ich serwisanci ciągle przebywają w firmie i ciągle coś naprawiają.
  • Dlaczego muszę płacić tak dużo za umowę dla zwykłego serwisu komputerowego?

Pewnie myślisz, że ostatnie pytanie jest w tym wszystkim najważniejsze, przecież zawsze chodzi o pieniądze i żeby ich za dużo klient nie wydał.

Wiem dlaczego trzeba tyle płacić za outsourcing usług IT.

Zanim jednak Ci to powiem i zdradzę tajemnicę dlaczego to tyle kosztuje, porozmawiajmy najpierw o danych i pierwszej wątpliwości klientów.

W branży IT są wypracowane sprawdzone sposoby zabezpieczające Twoje poufne informacje. Obecne rozwiązania informatyczne precyzują autoryzację, dostępy i każde logowania do sieci. A same dane? Najczęściej w ramach usług outsourcingu firmy informatyczne z branży IT proponują swoim klientom dodatkowe zabezpieczenia i specjalne procedury archiwizacji danych.

Procedury i sposoby których bardzo często ich klienci nie mają wdrożonych w swoich przedsiębiorstwach. Warto przy podpisywaniu umów outsourcingowych zapytać czy archiwizacja Twoich danych jest dodatkowo zapewniona. Przestrzeganie procedur archiwizacji cyfrowych danych często jest skomplikowana i dość uciążliwa dla Twoich pracowników. Zdarza się, że ze względów wygody pracy nie zrobią kopii i narażają Twoją firmę na niebezpieczeństwo. Znasz na pewno takie przypadki.

Niebezpieczeństwo wycieku danych łatwiej jest zabezpieczyć w przypadku podpisania umowy z firmą zewnętrzną niż ze swoim własnym pracownikiem, od którego można dochodzić odszkodowania co najwyżej w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia.

Pytaj swoich usługodawców o bezpieczeństwo Twoich danych. Czy działają zgodnie z najnowszymi przepisami i czy przewidują wszelkie niebezpieczne dla Twojej firmy scenariusze i możliwości utraty tych danych. I czy są przygotowani aby im przeciwdziałać.

Druga obawa, przestoje w firmie. Systematyczne przeglądy okresowe sprzętu uchronią Cię przed przestojami. Czy dbasz o swój samochód i jeździsz do serwisów tylko wtedy gdy odmówi posłuszeństwa? Zapewne nie tylko. Nie czekasz aż się całkowicie coś popsuje, tylko systematycznie odwiedzasz serwis i robisz przegląd hamulców, wymieniasz olej sprawdzasz oświetlenie itp. To wszystko robisz aby stale i bez przerw korzystać z samochodu.

Podobnie powinieneś postępować ze swoim sprzętem komputerowym. Zamawiaj w firmie outsourcingowej systematyczne przeglądy w ramach umowy. Proś jednak nie tylko o czyszczenie wiatraków i komputerów z kurzu.

Pamiętaj o najważniejszym! Zleceniu zrobienia kopii danych i zleceniu sprawdzenia sprawności i „kondycji” dysków twardych komputerów. To na nich są te dane zgromadzone. To najczęściej o tym wszyscy użytkownicy zapominają albo żyją w nieświadomości, że trzeba coś takiego zrobić. O profilaktyce i badaniu dysków. One też mogą być wysłużone jak samochód i przestać działać dosłownie w jednej chwili.

A co zrobić jak jednak sprzęt się zepsuje mimo przeglądów, które planowo przeprowadzasz. Jest i na to rada. Sprzęt zastępczy. Nic prostszego – możesz wymagać w umowach jego dostarczenia i zapewnienia ciągłości pracy, bo przecież komputery to tylko urządzenia mechaniczne i zdarza im się odmówić posłuszeństwa w najmniej oczekiwanym momencie.

Kolejny problem, zabieranie czasu pracy pracownika, rozwiązujemy inaczej.

Są naprawy w przypadku których komputer musi być zabrany do serwisu, ale wtedy masz rozwiązanie w postaci sprzętu zastępczego. A pozostałe usterki? Dzisiaj około 70 % napraw naszych konsultantów u nas w serwisie jest wykonywane zdalnie poprzez połączenie internetowe specjalistycznym oprogramowaniem. Nie ma konieczności wizyty serwisanta u klienta w firmie. Niektóre prace jesteśmy też w stanie zaplanować i wykonać poza godzinami pracy Twoich pracowników.

Archiwizacja lub sprawdzanie dysków komputera, czynności angażujące komputery pracowników, mogą być wykonane nawet w nocy, a raport jest dostępny na mailu z rana. Pracownik nie jest angażowany przez technika do wykonanie tych czynności.

A co z ostatnią obawą, że serwis komputerowy ciągle jest w twojej firmie i ciągle coś naprawia i angażuje Wasz czas. Jeśli tak jest to … może trzeba zmienić ten serwis.

Z tym wiąże się też sprawa płacenia za takie usługi. Obiecałem Ci, że powiem dlaczego trzeba tyle zapłacić za usługi outsourcingowe IT, bo najczęściej klienci zapominają po co się płaci, a właściwie za co się płaci firmą komputerowym.

Często słyszymy „ostatnio byliście tutaj dwa miesiące temu, a my musimy Wam płacić za każdy miesiąc! Za co? Przecież Wy nic nie robicie!”

Płaci się właśnie za to, żeby nas nie było u Ciebie w firmie, a żeby sprzęt działał bez problemowo i bez żadnych usterek. Zastanów się – może nas nie ma w Twojej firmie dlatego, że dobrze Cię obsługujemy i nie mamy potrzeby wizyt bo wszystko dzięki naszej pracy i obsłudze działa bezawaryjnie.

Może to jest to za co płacisz. Za poprawne działanie bez wizyt serwisantów. Idealne warunki pracy za które warto czasami zapłacić krocie 😊

Mam nadzieję, że tak myślą zadowoleni z naszych usług przedsiębiorcy i właściciele firm.

Ile warte jest dla Ciebie spokój i bezpieczeństwo? Pamiętaj o tym jak będziesz następnym razem negocjował cenę takich usług. Wolisz dobrze zapłacić i nie widzieć serwisu czy oglądać stale kręcących się po firmie obcych i ciągle coś naprawiających przy komputerach?

Arkadiusz Zamarja

Komentarze

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle