Wszyscy znają to słowo outsourcing. Wikipedia: Outsourcing (skrót z ang. outside-resource-using) – wydzielenie ze struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie samodzielnie funkcji i przekazanie ich do wykonania innym podmiotom.

Czy wiesz jak my je tłumaczymy na „polski”?

Po prostu: Outsourcing to dostęp do najlepszych specjalistów z danej branży.

A jeszcze inaczej, to bezpieczeństwo Twojej firmy, gdyż dzięki tym specjalistom zabezpieczasz się przed skutkami zmiany kadry pracowników. Wiesz, że rotacja pracowników to duże wyzwanie obecnie. Trudno jest czasami utrzymać ekspertów na dłużej w firmie. A koszt ich wynagrodzeń i wymagań stawianych w tym zakresie, często budzi zawrót głowy.

Jaką umowę outsourcingową powinieneś podpisać?

Indywidualnie dostosowaną do Twoich potrzeb. Możesz wymagać od firmy świadczącej dla Ciebie usługi pomocy i wsparcia w wielu obszarach.

Znasz standardowe, tradycyjne usługi IT wykonywane w ramach outsourcingu to:

  • naprawa komputerów i ogólnie sprzętu komputerowego
  • obsługa sieci komputerowej
  • doradztwo w zarządzaniu środowiskiem IT

Ale nowoczesne firmy komputerowe, stały się firmami konsultingowo-wdrożeniowymi i dostarczają bardziej szeroką pomoc i wsparcie z wielu dziedzin powiązanych z usługami informatycznymi. Są to usługi z zakresu:

  • obsługi finansowo księgowej oraz kadrowo płacowej Twojej firmy, dzięki wdrażanym systemom ERP – programy do zarządzania przedsiębiorstwem
  • analiz biznesowych firmy, które zapewnić mogą systemy Analiz BI (Business Intelligence)
  • zarządzania serwerami i bazami danych, czyli wyższy poziom niż standardowy komputer na biurku
  • usług archiwizacji dokumentacji cyfrowej całej firmy, kompleksowa polityka backupu danych
  • systemów bezpieczeństwa, nie tylko samych danych, ale również bezpieczeństwo zgodności z przepisami (np. RODO) i ogólnej polityki bezpieczeństwa w firmie
  • ochrona przed cyberzagrożeniami
  • szkolenia pracowników z zakresu wszystkich wymienionych usług

Sprecyzuj swoje wymagania, a my jako nowoczesna firma komputerowo-konsultingowa, dostosujemy je do indywidualnej umowy. Często nasi klienci oczekują od nas, że będziemy rozumieć ich biznes i będziemy rozwiązywać ich problemy jak swoje własne. Nie tylko w zakresie komputerów.

Do czego można porównać umowę na obsługę outsourcingową IT?

Do umowy partnerskiej, bardziej niż do zwykłej umowy serwisowej. Należy ją tak traktować, gdyż współpraca między firmą serwisową, a Twoim Przedsiębiorstwem dotyczy bardzo wielu aspektów prowadzenia działalności. Bywa też często, że pracownicy firmy outsourcingowej dłużej pracują dla Twojej firmie niż inni zatrudniani wewnętrznie pracownicy. I tak jak mój współpracownik z serwisu, znają niektóre firmy od wielu lat i są dla nich właśnie partnerem w biznesie. Często jesteśmy traktowani jak współpracownicy.

Wspomniany technik z serwisu, spotkał ostatnio koleżankę po kilku latach niewidzenia się. Wspominali gdzie się pierwszy raz spotkali, a było to ponad 8 lat temu. Miało to miejsce w firmie naszego klienta, która ma podpisaną umowę na obsługę sprzętu IT.

Jego koleżanka doskonale to pamięta, bo była to jej pierwsza praca. Nie raz jej pomagał w początkowym okresie przy obsłudze komputera i nowego programu. Pytała czy serwisant pamięta tą firmę i to jak koleżance pomagał zaczynać w branży. Ona od pięciu lat już tam nie pracuje. Pamiętał, a ona nie wiedziała, że do tej pory ich obsługujemy. Na jej miejscu pracy w firmie klienta, od tej pory zostały już zatrudnione kolejne dwie nowe osoby, którym również pomagaliśmy.

Pamiętaj Outsourcing to wsparcie, które zapewnia Ci bezpieczeństwo. A korzyści masz od ręki, możesz korzystać ze wsparcia ekspertów od zaraz. Zastanawiasz się

z jaką firmą powinieneś podpisać najlepszą umowę na obsługę Twojej firmy?

Z taką, która zapewni Ci jak największy zakres wsparcia. Zamiast podpisywać kilka umów z kilkoma różnymi firmami będziesz miał jednego partnera w biznesie, z którym na pewno łatwiej będzie Ci się współpracować.

Sprawdź w artykule „Czego się obawiają klienci korzystający z outsourcingu?”.

Rozwiewamy w nim obawy klientów przed podpisaniem umowy i zdradzam pewną tajemnicę związaną z opłatą za usługi IT.

Arkadiusz Zamarja

Komentarze

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle