Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego"

Typowe portale informacyjne zarabiają na reklamach. Jednak nie jest bardzo dochodowy sposób zarabiania. Zwłaszcza, że z jednej strony mamy dużą konkurencję, a z drugiej obniżenie stawek reklam w czasie kryzysu, chociaż mówi się, że reklamodawcy wydają w Internecie więcej. Jest to przykład trudnego biznesu, ponieważ niczym się nie wyróżnia. Jeżeli jest to portal informacyjny, na którym nie ma subiektywizmu, a przekazywanie informacji zwykle wytworzonych przez kogoś innego, to trudno się wyróżnić. Aby zarabiać większe pieniądze trzeba się wyróżnić, daje to nam ruch, zainteresowanie i możliwość negocjacji wyższych stawek od reklamodawców. Trzeba znaleźć coś co wyróżni ten portal od innych tego typu. Może to być np. skupienie się na wąskim zakresie działalności lub szczególnym przekazie wiedzy. Kolejną rzeczą jest dokładne zdefiniowanie odbiorców takiego portalu. Jest ona ważna dla reklamodawców. Najlepiej byłoby zrobić badanie profilowe. Albo poprzez jakąś prosta statystykę albo poprzez skorzystanie z pomocy sieci reklamowej, jednak ta zabierze nam spora część dochodów. Znając grupę docelową można pod nią przygotować reklamy. Częstym błędem jest umieszczanie jak największej ilości reklam na serwisie. Co prawda na krótką metę taka strategia zwiększa dochody, jednak na dłuższa metę bardzo utrudnia zbudowanie relacji z użytkownikami. Widziałbym dwie strategie dla takiego portalu. Po pierwsze Reklami testowanie ich skuteczności: wielkości, umiejscowienia itp., po to, aby zmaksymalizować dochód. Strategia ta nie jest bardzo pracochłonna, jednak raczej nie zaprowadzi ona nas daleko. Druga strategia opiera się na podejściu, że jeżeli już jest reklama to tylko po to by opłacić koszty funkcjonowania albo żeby promować nasze własne produkty lub inne adekwatne dla naszej grupy docelowej. Jeżeli ktoś potrafi sprzedawać bezpośrednio to dużo więcej zarobi skupiając się na promocji i sprzedaży konkretnych produktów niż codzienne umieszczanie nowych reklam. Uważam, że jest to lepsza strategia, sam ją stosowałem i do dzisiaj przynosi mi większe dochody niż mogłaby przynosić reklama. Można wygenerować sporo pieniędzy jeżeli będzie budowana pewna relacja pomiędzy właścicielem listy a użytkownikami. Aby zbudować relację potrzeba pokazania nieco indywidualizmu, tego jakim się jest. Potrzeba również nieco subiektywizmu. Przynajmniej niektóre należy newsy samodzielnie napisać albo skomentować. Byłby to pewien sposób wyróżnienia się. Przysporzy nam to wrogów, ale i bardzo wielu, którzy będą nas słuchać. To jest strategia, która pozwoli nam sprzedawać produkty. Łatwiej sprzedać produkt komuś kto nas ceni. Najpierw, aby nawiązać kontakt z użytkownikiem, można sprzedawać mu produkty tańsze, a później droższe. Da się w ten sposób zarobić, jeżeli portal potraktujemy jako miejsce nawiązywania kontaktu z klientem.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 702 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle