Ależ ten czas leci.Jeszcze niedawno (koniec roku) omawiałem ze wspólnikami projekt aplikacji, która zrobi spore zamieszanie na polskim rynku, a już niedługo zaczniemy jej testowanie. Gdy to się stanie - a myślę, że będzie to jeszcze w kwietniu, bądź na początku maja, zaproszę 200 osób, które zostaną beta-testerami.

Nie zakładam jednak, że sama możliwość zostania beta-testerem zainteresuje tematem 200 gotowych poświęcić swój czas osób. Dlatego przygotowujemy szereg atrakcji - szkolenie online, materiały audio i darmowe warsztaty z zakresu zarabiania poprzez Internet i kreowania swojej kariery na żywo w Warszawie dla tych beta-testerów, którzy faktycznie przyłożą się do pracy.

Wspomniana aplikacja jest rdzeniem mojej najnowszej strategii kreowania kariery dla osób, które nie mają własnej firmy lub których firma słabo przędzie. A to oznacza, że beta-testerzy nie będą musieli wykładać sporych pieniędzy na to, by tajniki tej strategii poznać z moich materiałów, nagrań i z osobistych spotkań ze mną i innymi trenerami.

Tyle na razie, by pobudzić ciekawość. Szczegóły wkrótce.

Tymczasem polecam nowy artykuł...

Content Layering, czyli Jak Zwiększyć Oglądalność

 

Content Layering (po polsku Wartswowanie Treści), to jeden z ostatnich krzyków mody ze świata SEO. Jest to techika skuteczna i czysta. Żadnych prób oszukiwania wyszukiwarek, żadnego sztucznego pompowania wielkości serwisu czy automatycznego zwiększania przyrostu linków, jednym slowem żadnego Black SEO. Jest to technika zupełnie naturalna, i osobiście dziwie się, że temat wypłynął dopiero teraz.

Czym jest Content Layering

Na wstępie mała uwaga. Termin layer, czy warstwa, wielu z nas kojarzy automatycznie z CSS. Tymczasem Content Layering nie ma nic wspólnego z kaskadowymi arkuszami stylów. Wiąże się natomiast z przyjazną robotom wyszukiwarek i użytkownikom organizacją treści serwisu. Organizacją opierającą się o wartwy treści oczywiście.

Aby zrozumieć ten termin dokłaniej posłóżmy się przykładem. Powiedzmy, że dopiero zaczynasz swoją przygodę z Internetem. Wybrałeś ciekawy, niszowy temat, którym się interesujesz i postanowiłeś stworzyć na ten temat mały, hobbystyczny serwis. Przyjmijmy także, że nie jesteś zbyt oryginalny i Twoim hobby jest na przykład piłka nożna. Napisałeś więc kilka artykułów, i wrzuciłeś na serwer do jednego katalogu. Przykładowe adresy URL Twojej strony wyglądają więc następująco:

www.pilkanozna.com/maradonna.html

Wszystkie leżą w jednym katalogu a więc treść jest “jednowarstwowa”.

Przyspieszmy teraz nieco rozwój wypadków. Poświęcasz swojej stronie sporo czasu. Piszesz artykuły i newsy. Masz ciekawą treść, a więc coraz więcej osób linkuje do Ciebie. Tym samym zwiększa się Twoja pozycja w wyszukiwarkach i więcej osób odwiedza Twoje strony. Czego chieć więcej? Oczywiście jeszcze więcej użytkowników. Wiadomo, że w miarę jedzenia apetyt rośnie. Jeśli masz już dużo treści a twoje dokumenty html leżą ciągle w jednym katalogu to popełniasz błąd. Innymi słowy nie wykorzystujesz potencjału swojej treści jesli nie dzielisz jej na warstwy. Zorganizuj swoje dokumenty w zbieżne tematycznie katalogi, a zwiększysz widoczność swoich stron w wyszkiwarkach i liczbę użytkowników, którzy dzięki nim trafiają do Ciebie. To właśnie jest istota Content Layeringu.

Przykład

Powiedzmy, że prezentujesz sylwetki znanych piłkarzy. Zostańmy, już przy Maradonnie. Bez Warstwowania treści Twoje Adresy URL mogą wyglądać tak:

www.pilkanozna.com/sylwetka_maradonny.html

albo co gorsza tak:

www.pilkanozna.com/wzloty_i_upadki.html

Po uporządkowaniu treści w tematyczne podzbiory uzyskasz następujące adresy:

www.pilkanozna.com/maradonna/sylwetka_maradonny.html

www.pilkanozna.com/maradonna/wzloty_i_upadki.html


Dzięki temu prostemu zabiegowi zyskujesz bardzo wiele:

  1. Adresy Twoich stron zawierają słowo kluczowe charakterstyczne dla danej warstwy Twojego serwisu. Dzięki temu Twoje pozycje na główne słowa kluczowe pójdą bardziej lub mniej do góry. Generalnie im więcej masz treści w danej warstwie, tym zmiana ta powinna być bardziej wiodoczna.
  2. Organizując treść w warstwy, i odnosząc się do wartw przy prezentacji treści serwisu zmniejszysz rozmycie pojedyńczych słów kluczowych. Tłumacząc z polskiego na polski chodzi tu z grubsza o to, aby na stronach wchodzących w skład jedenej warstwy prezentować linki do innych podstron z tej warstwy. Do pozostałych warstw proponuję odnosić się zbiorczo.
  3. Zwiększasz liczbę fraz, na które Twoje strony mogą zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Trzymając się przykłau powyżej, po zastosowaniu Content Layeringu, zwiększasz swoje szanse na wysokie pozycje na frazy: “maradonna sylwetka”, “maradonna upadki”, “maradonna wzloty”, dzięki temu, że wszystkie te wyrazy występują w adresach URL.

Pamiętaj, że fenomenalnie wzmocnisz wszystkie trzy opisywane powyżej efekty jeśli opracujesz metatagi description i title dla każdej warstwy, a najlepiej dla każej ze stron.

Content Layering Pro

Wiesz już, że Content Layering daje bardzo dużo. Jeśli jednak Twój serwis jest naprawę bogaty w treść możesz wycisnąć z wyszukiwarek jeszcze więcej ruchu. Możesz mianowicie zorganizować treść nie tylko w katalogi, ale i w subdomeny. Technikę tą roboczo nazwałem Content Layering Pro.

Dzięki takiemu podejściu jeszcze bardziej poprawisz swoją pozycję na poszczególne słowa kluczowe i jeszcze bardziej zwiększysz ilość fraz, na które Twoje strony pojawią się wysoko. ... czytaj dalej

AUTOR: Marcin Ekiert Od kilku lat zajmuję się użytkowym i graficznym projektowaniem serwisów internetowych oraz prowadzeniem, wdrażaniem i promocją projektów internetowych. Prowadzi serwis BetterSite.net zajmujący się analizą serwisów internetowych.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle