Żyjemy w świecie, w którym zewsząd dochodzą do nas komunikaty marketingowe.Marki towarzyszą nam od zawsze. Jedne z nich szybko zapominamy, a inne stają się wręcz elementem potocznej komunikacji. W języku polskim każde buty sportowe to adidasy, a jednorazowe pieluszki to pampersy. Nazwy jednej marki stały się wyrazami określającymi produkt. Konkurencja jest w tym wypadku bezsilna, bo przyzwyczajenia językowe bardzo trudno wykorzenić.
Dlatego tak cenne dla budowania marki jest wprowadzenie takiej nazwy, która będzie chętnie i powszechnie używana. Na pewno zatem większe szanse na powodzenie, ma nazwa krótka i prosta. Taką nazwę łatwo się rozpoznaje i zapamiętuje. Ważne jest także to, by każdy klient mógł łatwo odczytać i wypowiedzieć nazwę. Jeśli wyraz określający firmę czy produkt, będzie ładny w brzmieniu, wywoła przyjemne doznania estetyczne, ma o wiele większe szanse pozostać w pamięci potencjalnych klientów.
Promując swoją firmę należy też docenić, jak wielką siłą marketingową jest tzw. ”marketing szeptany” - ludzie rozmawiają ze sobą, wymieniają się informacjami na temat lubianych czy nowo odkrytych produktów. Należy więc zadbać o to, by ułatwić przepływ informacji. Nazwa powinna być wymawiana i zapisywana w jeden, nie budzący wątpliwości sposób. Aby nazwa właściwie służyła firmie, należy określić ... czytaj dalej
AUTOR: Agnieszka Anna Majer Ekspert Namingu