W części I pokazałem, jak zorganizować sobie za darmo system zarządzania listą adresową.

Gdy już taki system mamy, czas zająć się budowanie listy adresowej. To jest temat tego artykułu.

Krok 2: Budujemy listę adresową

Gdy mamy już działający system zarządzania listą adresową, czas ją zbudować. Zakładam, że wiesz już, co będziesz wysyłał swoim czytelnikom. Jeśli jednak nie masz jeszcze zielonego pojęcia na ten temat, nie ważne. NAJWAŻNIEJSZE, abyś budował listę adresową od pierwszego dnia obecności Twojej strony www/ Twojego bloga w Internecie. Nawet jeśli dzisiaj nie masz pomysłu na swój biuletyn, nie ma sprawy. Nazwij go roboczo: “Biuletyn NazwaTwojegoSerwisu.pl” i to wystarczy. Wielu osób nie zachęcisz w ten sposób do podania swojego adresu e-mail, ale tych których zachęcisz, mógłbyś stracić na zawsze nie zbierając adresów e-mail od razu. Średnio 97-99,9% osób, które odwiedzają Twoją stronę nie zostaje Twoimi klientami. Innymi słowy średnio 97-99,9% Twojej pracy i pieniędzy wydanych na marketing idzie na marne. Jeśli jednak dodasz narzędzia budujące listę adresową, masz szansę wyrwać z tych 97-99,99% osób średnio 5-20% i dopisać ich do swojej listy adresowej. Jeśli 20% z nich zostanie kiedyś Twoimi klientami, Twoje zyski wzrosną o 100 – 400% niż w przypadku strony bez listy adresowej. Szok? To czysta matematyka. Założmy, że obecnie 1% odwiedzających zostaje Twoimi klientami. Tworzysz listę adresową (e-zin, newsletter czy kurs e-mailowy), na którą zapisuje się 5% odwiedzających (nie licząc klientów). Jeśli z tych 5% ,20% zostanie Twoimi klientami (za miesiąc, za pół roku, za rok czy później), to zamiast 1% klientów, będziesz miał 2% (20% z 5% to dodatkowy 1%). A to oznacza wzrost dochodów o 100%... albo więcej, bo klienci z list adresowych mają tendencję do większych zakupów, ponieważ znają już sprzedawcę. Stwórz więc listę adresową nawet, jeśli nie masz jeszcze pomysłu, co wysyłać. Lista adresowa nie zając, nie ucieknie. Oczywiście nieużywana staje się powoli coraz mniej wartościowa, ale każdą listę da się odświeżyć, z każdą listą da się odbudować kontakt. Dlatego buduj listę od pierwszego dnia obecności w Internecie. Ale jak? Za pomocą FreeBot.pl. 1. Po zalogowaniu, na pierwszej stronie panelu kliknij w słowo POST pod nagłówkiem “Generator formularzu”. Możesz też kliknąć na chmurkę koło słowa POST w zakładce USTAWIENIA. 2. Pojawi się okienko z informacjami, jak zbudować formularz rejestracji. Dodawanie subskrybentów metodą POST Jeśli jesteś kompletnym laikiem i nie znasz nikogo, kto mógłby Ci pomóc, skopiuj po prostu kod wygenerowany w okienku, np.: Zwróć uwagę na fakt, że fragment: <input name="uid" type="hidden" value="XXX"> musi zawierać INNY numer, Twój numer, który pojawi się Tobie w okienku. Od tego numeru zależy, czy czytelnik zapisze się na Twoją listę adresową, czy na zupełnie inną. 3. Po skopiowaniu powyższego kodu do treści strony www, na stronie pojawi się działający formularz.

Formularz rejestracji

Ponieważ nie wygląda on specjalnie okazale, gorąco polecam poznanie zasad HTML albo poszukanie kogoś, kto mógłby Ci pomóc. Nie mniej jednak formularz działa. Wystarczy aby ktoś odwiedzający Twoją stronę www go wypełnił i jest już na Twojej liście adresowej. 4. Po przejściu do zakładki SUBSKRYBENCI w panelu FreeBot.pl, znajdziesz listę wszystkich Twoich subskrybentów.

Lista subskrybentów

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle