Gdy już mamy system zarządzania listą adresową i samą listę, która cały czas się powiększa, warto zacząć wysyłać do niej newslettery lub e-ziny. Tym tematem zajmiemy się w tym artykule.
Krok 3: Wysyłanie numerów e-zina lub newslettera
Wspomniałem już, że FreeBot.pl nie posiada modułu wysyłania mailingów. Jednak możesz skorzystać z naszego impleBOT.
Aby wysłać
mailing za pomocą impleBOT:
1. Przejdź w paneludo zakładki SUBSKRYBENCI i kliknij na link "Zdefiniuj/zmien filtr".
2. Następnie wyczyść wszystkie pola, jeśli jakieś zdefiniowałeś. Zaznacz pola statusu "aktywny" i "koniec". Kliknij “Filtruj listę subskrybentów”
Oczywiście możesz ustawić inaczej filtr, jeśli chesz ograniczyć listę odbiorców. Nie polecam zaznaczać "zrezygnował" w statusie, ponieważ mail do tych osób może sprowadzić na Ciebie problemy. To samo tyczy się statusu "oczekuje".
3. Przejdź do zakładki MAILING - tutaj możesz wysłać swój e-mail. Gdy potwierdzisz chęć wysłania mailingu, system rozpocznie wysyłkę.
impleBOT sam wstawia na końcu maila informację o polityce prywatności identyczną z tą, którą wstawia FreeBot.pl.
Krok 4: Wysyłanie reklam i informacji w zależności od terminu ich ważności
Stosuj wiadomości autorespondera, jeśli napisałeś bardzo dobrą reklamę promującą Twój produkt lub usługę lub informację, która
jest stała – np.
informacja o forum czy zasadach dokonywania zakupów na Twojej stronie www.
Jeśli masz do wysłania reklamę lub informację, które nie zdezaktualizują się od razu, ale np. za kilka miesięcy, za rok czy nawet później, warto zastosować inne podejście.
Codziennie rodzą się nowe osoby. Codziennie ktoś kończy 20, 30, 40 itd. lat. Jutro na Twojej liście adresowej będą nowe osoby, za miesiąc nowych osób będzie znacznie więcej, a za rok obecna lista może stanowić mniej niż 10% całej listy.
Jeśli napiszesz fenomenalną reklamę i wyślesz ją po prostu dzisiaj do wszystkich, to w skali roku nawet 90% Twojej pracy może pójść na marne. Dlaczego? Ponieważ Twoja reklama dzisiaj do niewielkiego ułamka osób, które przez rok przewiną się przez Twoją listę.
To niewybaczalne marnotrastwo potencjału i pracy. Dlatego też opracowałem doskonałą strategię, która:
- zwiększa zyski
- zmniejsza czas pracy
- nic nie kosztuje
- i jest bardzo prosta
Zamiast wysyłać Twoją nową reklamę lub niedezaktualizującą się informację do wszystkich, wyślij ją tylko do tych osób, które posiadają status “koniec” na Twojej liście subskrybentów.
Krok 5: Wysyłanie archiwalnych artykułów
Możesz stworzyć osobne konto w FreeBot.pl z kolejką wiadomości złożoną z archiwalnych artykułów. Możesz też archiwalne, niedezaktualizujące się szybko artykuły umieścić w kolejce wiadomości Twojego impleBOT. Dzięki temu nowi czytelnicy otrzymają więcej darmowych, ciekawych treści i chętniej będą reagowali na Twoje reklamy.
Wystarczy, że dodasz każdy nowy artykuł do kolejki AUTORESPONDERAÂ w Twoim koncie na FreeBot.pl/impleBOT. Jeśli jednak tak zrobisz, nowe, niedezaktualizujące się szybko artykuły wysyłaj tylko do osób ze statusem “koniec”.
Resztę artykułów (dezaktualizujące się szybko) wysyłaj do wszytkich (status “aktywny” i “koniec”) i nie umieszczaj ich w kolejce.
Czytetlnicy na Twojej liście nie muszą wiedzieć, że dostają artykuł napisany pół roku temu. Ważne, że tekst jest ciekawy i aktualny.
Podsumowując
Jak widzisz, za pomocą FreeBot.pl i impleBOT możesz stworzyć bardzo rozbudowany system zarządzania e-zinem lub newsletterem. Dodatkowo, dzięki możliwościom FreeBot.pl, rezultaty Twojej pracy mogą być zwielokrotnione przy zerowym dodatkowym wkładzie pracy.
Na koniec. Po prostu zrób to. To prostsze, niż myślisz. Sam dobrze zorganizowany e-zin wsparty reklamami Twoich lub cudzych produktów może zapewnić Ci zarobek większy, niż średnia krajowa.
To koniec serii. Dziękuję za uwagę i gorącą zachęcam do rozbudowywania i korzystania ze swojej listy adresowej... np. z pomocą FreeBOT i impleBOT.