"Jestem doradcą kredytowym współpracującym z dużym brokerem. W najbliższym półroczu planuję rozszerzenie gamy produktów finansowych, które będzie oferować moja firma, ale już niezależnie. Czy e-wizytówka jest dobrym sposobem na zaistnienie w internecie?"
Zależy jak rozumiemy słowo „zaistnienie”. E-wizytówka jest dobrym sposobem, żeby ułatwić klientom kontakt z nami, ale nie jest to sposób na zaistnienie. Jeżeli chcemy zaistnieć w Internecie to musimy coś Internetowi z siebie dać. Najlepiej jest wygenerować jakiś kontent. Może to być wideo na YouTube lub stworzenie tam kanału, na którym będziemy publikować proste porady z tematyki naszych produktów i dodatkowo w tych filmach umieszczać link do produktów.
Połączyłbym to ze stroną stworzoną na Facebook Pages i dodawałbym tam filmy z YouTube, można to zrobić automatycznie. Na Facebook można zbudować sobie listę mailingową. Każdy kto subskrybuje nasz kanał na YouTube będzie otrzymywał informacje o nowych filmach jakie dodamy. Facebook daje nam możliwość kontaktu z naszymi fanami, a YouTube z osobami, które subskrybują nasz kanał. Powinniśmy też budować niezależną listę mailingową, gdyż daje nam ona niezależność – nie jesteśmy ograniczenia żadnym sposobem komunikowania się, częstotliwością i ilością treści.
Jeżeli chcesz zaistnieć w Internecie to po pierwsze daj coś Internetowi z siebie. Najlepszą rzeczą jaką możesz dać to jest wiedza w formie treści, porad na blogu, wideo, a najlepiej łączyć formy. Wówczas mamy dotarcie zarówno do osób, które wolą wideo jak i do osób wolących treść. Z moich obserwacji wynika, że na grupach profesjonalnych często rozkłada się to pół na pół.
Ten sposób zaistnienia w Internecie nie jest drogi, gdyż nie trzeba zamawiać projektu rozbudowanej strony www, tym bardziej na początku, kiedy to nie wiesz jak będzie wyglądało Twoje funkcjonowanie w e-biznesie. Skup się na zakupie porządnej kamery, już poniżej 1000 zł takie są, dokup mikrofon i zorganizuj sobie miejsce, gdzie będziesz mieć dobre warunki (cisza, oświetlenie, nagłośnienie), i produkuj wideo, które umieścisz w Internecie. Będzie to najprostszy i najtańszy sposób na zaistnienie w Internecie.