W tej serii artykułów pokażę Ci metody, które budują mi ogromne listy adresowe. Zacznę od najskuteczniejszej w moim przypadku metody. Metoda ta jest również narzadziej spotykaną.

Najprawdopodobniej masz już stronę www. Najprawdopodobniej ktoś ją odwiedza. Jeśli masz statystyki oglądalności, to nawet wiesz ile osób ją odwiedza. W końcu, najprawdopodobniej mało kto zostawia Ci swój adres e-mail. Jest to wielkie marnotrastwo potencjału zarobkowego.

Szkoda, ponieważ lista adresowa jest niesłychanie ważna. Właściwie: NAJWAŻNIEJSZA.

W tej serii artykułów pokażę Ci metody do zastosowania na stronie www. Metody te budują mi ogromne listy adresowe. Zacznę od najskuteczniejszej w moim przypadku metody. Metoda ta jest również narzadziej spotykaną.

METODA I: Zintegrowana reklama kursu lub raportu

Serwis cneb.pl podzielony jest na wiele kategorii tematycznych. Każda strona kategorii zawiera od góry:

  1. nazwę kategorii

  2. linki do podkategorii lub kategorii wyższej

  3. opis kategorii

  4. listę artykułów i innych materiałów

W niektórych kategoriach pomiędzy opisem a listą artykułów znajduje się zintegrowana reklama kursu lub raportu. Dobry obraz wart jest tysiąca słów. Zatem spójrz na: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_spam.pdf (musisz mieć Adobe Acrobat Reader).

Nie sposób nie zauważyć reklamy:

darmowy raport
Jak Nie Zostać Spamerem?

To jest właśnie zintegrowana reklama raportu.

Konstrukcja reklamy

Konstrukcja tej rekalmy jest bardzo prosta:

  1. Z lewej strony znajduje się tzw. 3d cover, czyli wygenerowana w programie graficznym, trójwymiarowa okładka raportu, który fizycznie nie istnieje. Zobacz artykuł "3D covers".

  2. Z prawej strony znajduje się duży, czerwony napis "darmowy raport". Bardzo często, gdy ktoś promuje darmowe kursy, raporty czy e-booki, skupia się na wyróżnieniu ich tytułu. W większości przypadków jest to błąd. Jeśli chcemy zdobyć możliwe dużo adresów e-mail, najlepiej mocno zaakcentować fakt, że raport jest darmowy. Duży, czerwony napis to zwykle najlepszy do tego sposób. Można też zapisać go czarną czcionką na żółtym tle. Grunt aby całość się wyróżniała, ale nie wyglądąła jak reklama.

  3. Pod napisem "darmowy raport" znajdziesz tytuł publikacji zapisany większą, pogrubioną czcionką. Osobiście stosuję do zapisania tytułu czcionke mniejszą niż napis "darmowy raport". Przyciągnąłem już uwagę czytelnika, teraz muszę ją tylko utrzymać.

    Tytuł raportu powinien być chwytliwy. Jeśli wybrałbym coś tak zwykłego, pasywnego jak: "Mailing zgodny z prawem", wiele osób nie zaciekawiłoby to.

  4. Pod tytułem znajduje sie krótki opis raportu. Opis powinien informować o tym, jakie informacje lub korzyści otrzyma czytelnik raportu. Opis powinien być zachęcający, dynamiczny. Zwykle dobrze jest dodać prośbę o akcję, typu: "zapisz się aby otrzymać raport".

    Opis jest treścią reklamy. Zapisałem go zwykłą czcionką, ponieważ lepiej umieścić więcej tekstu małą czcionką niż odwrotnie. Osoba, która zacznie czytać opis jest już zainteresowana. Teraz trzeba ją tylko przekonać. Im więcej tekstu, tym większa na to szansa.

  5. Pod opisem znaduje się formularz rejestracji. Kiedyś umieszczałem tam linki do stron promujących dany raport. To był błąd. Każdy krok, który musi wykonać internauta, to mniejsze CR. O ile oferujemy coś za darmo, krótki opis wystarczy aby przekonać większość osób. Gdybyśmy chcieli w ten sposób sprzedać, mądrzej byłoby odsyłać ludzi do pełnej oferty.

Bardzo ważne jest, aby zintegrowana reklama nie wygląda jak zwykła reklama. Powinna wyglądać jak element naszej strony. Dzięki temu nie jest automatycznie omijana przez odwiedzających. Gdybym zasąpił ją reklamą graficzną tej wielkości, CR byłoby zapewne mniejsze.

Dla jasności: jest to forma autopromocji, dlatego zalecam upodobnienie jej do serwisu. Normalne reklamy oczywiście należy jasno oznaczyć, zgodnie z prawem.

Działanie metody

  1. Osoba odwiedza dział mojego serwisu dotyczący spamu lub direct mailingu. Jest więc zainteresowana tematyką wysyłania komercyjnych maili.

  2. Widzi informację o darmowym raporcie na temat tego, jak nie zostać spamerem.

  3. Wypełnia formularz.

  4. Otrzymuje mail z prośbą o potwierdzenie.

  5. Potwierdza zgadzając się z polityką prywatności, przez na wysyłanie do niej informacji komercyjnych. Jest już na mojej liście. Mogę do niej pisać, nie łamiąc ustawy.

  6. System wysyła do niej informację o tym, jak pobrać raport.

  7. Powstaje nowa więź, która może dać mi sporo pieniędzy na przestrzeni najbliższych lat. Od sposobu komunikacji z tą osobą oraz jej profilu, zależy jak wiele tych pieniędzy będzie.

Skuteczność metody

Przetestowałem tą metodę w przypadku 2 raportów i 2 kursów w odpowiednich kategoriach tematycznych. Oto wyniki:

raport: Jak nie zostać spamerem
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_spam.pdf
kategorie: Direct Mail, Spam, Elektroniczne Publikacje
liczba wyświetleń: 11 355
liczba zdobytych adresów: 546
CR: 4,81%

raport: 8 najważniejszych pytań
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_marketing.pdf
kategorie: E-marketing, E-biznes
liczba wyświetleń: 12 883
liczba zdobytych adresów: 618
CR: 4,80%

Tutaj ciekawostka. Wcześniej puszczałem w tych kategoriach identyczną reklamę, która zamiast formularza zawierała link do pliku PDF z raportem. Przy 730 wyświetleniach dało to 12,19% skuteczności, prawie 3 razy więcej. Czasami może się okazać, że warto dawać raport bez proszenia o adres. Teraz jednak zajmujemy się zdobywaniem adresów.

kurs: Wyszukiwarki - wszystko co musisz o nich wiedzieć by skutecznie się w nich promować.
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_wyszukiwarki.pdf
kategorie: Wyszukiwarki i Katalogi, Onet i OKO, Wirtualna Polska, Google i DMOZ
liczba wyświetleń: 20 124
liczba zdobytych adresów: 827
CR: 4,11%

kurs: Jak napisać Biznes Plan?
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_biznes_plan.pdf
kategorie: Biznes Plan
liczba wyświetleń: 54 972
liczba zdobytych adresów: 1 851
CR: 3,37%

Wyświetleń każdego typu reklamy było wystarczająco dużo dla otrzymania wiarygodnych wyników. Ta forma zdobywania adresów w moim przypadku daje około 5% skuteczności. Zwróć uwagę na fakt, że nie mówimy o 5% klikalności ale o tym, że 5% osób podaje swoje imię i adres e-mail!

Mój przypadek ma kilka ważnych, nie opisanych wcześniej, elementów.

  1. Każda osoba widziała daną reklamę maksymalnie 10 razy. Mniejsza liczba na pewno podniosłaby skuteczność, ale i tak jest to miejsce niezagospodarowane, więc wybrałem liczbę 10.

  2. Wszystkie reklamy były bardzo dobrze dopasowane tematycznie do kategorii, w których się pojawiały. Jest to bardzo ważne. Jeśli umieścisz zintegrowane reklamy bezmyślnie, ludzie uznają je za reklamy, a nie za pożyteczne informacje.

Mądrzej jest stworzyć raport lub kurs dla każdej często odwiedzanej kategorii niż promować ten sam kurs/ raport na wszystkich stronach. Stworzenie takiej publikacji jest bardzo proste. Napiszę o tym w osobnym artykule.

Naturalnie raport jest formą wygodniejszą. Wymaga tylko konwersji dokumentu na format PDF. Zobacz dyskusję "Skręcenie PDF" oraz "Jak stworzyć pdf?"

Kurs e-mailowy wymaga posiadania wielokrotnego autorespondera. Ja używam w tym celu AutoResponse Plus ale już powstają tańsze, polskie alternatywy. Dobrze zapowiada się Wyslij.info stworzony przez czytelnika CzasNaE-Biznes. Nie wiem jeszcze, jakiej jakości jest to usługa, ale warto ją sprawdzić.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 703 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle