W tej serii artykułów pokażę Ci metody, które budują mi ogromne listy adresowe. Zacznę od najskuteczniejszej w moim przypadku metody. Metoda ta jest również narzadziej spotykaną.
Najprawdopodobniej masz już stronę www. Najprawdopodobniej ktoś ją odwiedza. Jeśli masz statystyki oglądalności, to nawet wiesz ile osób ją odwiedza. W końcu, najprawdopodobniej mało kto zostawia Ci swój adres e-mail. Jest to wielkie marnotrastwo potencjału zarobkowego.
Szkoda, ponieważ lista adresowa jest niesłychanie ważna. Właściwie: NAJWAŻNIEJSZA.
W tej serii artykułów pokażę Ci metody do zastosowania na stronie www. Metody te budują mi ogromne listy adresowe. Zacznę od najskuteczniejszej w moim przypadku metody. Metoda ta jest również narzadziej spotykaną.
Serwis cneb.pl podzielony jest na wiele kategorii tematycznych. Każda strona kategorii zawiera od góry:
W niektórych kategoriach pomiędzy opisem a listą artykułów znajduje się zintegrowana reklama kursu lub raportu. Dobry obraz wart jest tysiąca słów. Zatem spójrz na: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_spam.pdf (musisz mieć Adobe Acrobat Reader).
Nie sposób nie zauważyć reklamy:
darmowy raport
Jak Nie Zostać Spamerem? |
To jest właśnie zintegrowana reklama raportu.
Konstrukcja tej rekalmy jest bardzo prosta:
Tytuł raportu powinien być chwytliwy. Jeśli wybrałbym coś tak zwykłego, pasywnego jak: "Mailing zgodny z prawem", wiele osób nie zaciekawiłoby to.
Opis jest treścią reklamy. Zapisałem go zwykłą czcionką, ponieważ lepiej umieścić więcej tekstu małą czcionką niż odwrotnie. Osoba, która zacznie czytać opis jest już zainteresowana. Teraz trzeba ją tylko przekonać. Im więcej tekstu, tym większa na to szansa.
Bardzo ważne jest, aby zintegrowana reklama nie wygląda jak zwykła reklama. Powinna wyglądać jak element naszej strony. Dzięki temu nie jest automatycznie omijana przez odwiedzających. Gdybym zasąpił ją reklamą graficzną tej wielkości, CR byłoby zapewne mniejsze.
Dla jasności: jest to forma autopromocji, dlatego zalecam upodobnienie jej do serwisu. Normalne reklamy oczywiście należy jasno oznaczyć, zgodnie z prawem.
Przetestowałem tą metodę w przypadku 2 raportów i 2 kursów w odpowiednich kategoriach tematycznych. Oto wyniki:
raport: Jak nie zostać spamerem
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_spam.pdf kategorie: Direct Mail, Spam, Elektroniczne Publikacje liczba wyświetleń: 11 355 liczba zdobytych adresów: 546 CR: 4,81% |
raport: 8 najważniejszych pytań
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_marketing.pdf kategorie: E-marketing, E-biznes liczba wyświetleń: 12 883 liczba zdobytych adresów: 618 CR: 4,80% |
Tutaj ciekawostka. Wcześniej puszczałem w tych kategoriach identyczną reklamę, która zamiast formularza zawierała link do pliku PDF z raportem. Przy 730 wyświetleniach dało to 12,19% skuteczności, prawie 3 razy więcej. Czasami może się okazać, że warto dawać raport bez proszenia o adres. Teraz jednak zajmujemy się zdobywaniem adresów.
kurs: Wyszukiwarki - wszystko co musisz o nich wiedzieć by skutecznie się w nich
promować.
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_wyszukiwarki.pdf kategorie: Wyszukiwarki i Katalogi, Onet i OKO, Wirtualna Polska, Google i DMOZ liczba wyświetleń: 20 124 liczba zdobytych adresów: 827 CR: 4,11% |
kurs: Jak napisać Biznes Plan?
reklama: http://cneb.pl/cneb5/reklama_kat_biznes_plan.pdf kategorie: Biznes Plan liczba wyświetleń: 54 972 liczba zdobytych adresów: 1 851 CR: 3,37% |
Wyświetleń każdego typu reklamy było wystarczająco dużo dla otrzymania wiarygodnych wyników. Ta forma zdobywania adresów w moim przypadku daje około 5% skuteczności. Zwróć uwagę na fakt, że nie mówimy o 5% klikalności ale o tym, że 5% osób podaje swoje imię i adres e-mail!
Mój przypadek ma kilka ważnych, nie opisanych wcześniej, elementów.
Mądrzej jest stworzyć raport lub kurs dla każdej często odwiedzanej kategorii niż promować ten sam kurs/ raport na wszystkich stronach. Stworzenie takiej publikacji jest bardzo proste. Napiszę o tym w osobnym artykule.
Naturalnie raport jest formą wygodniejszą. Wymaga tylko konwersji dokumentu na format PDF. Zobacz dyskusję "Skręcenie PDF" oraz "Jak stworzyć pdf?"
Kurs e-mailowy wymaga posiadania wielokrotnego autorespondera. Ja używam w tym celu AutoResponse Plus ale już powstają tańsze, polskie alternatywy. Dobrze zapowiada się Wyslij.info stworzony przez czytelnika CzasNaE-Biznes. Nie wiem jeszcze, jakiej jakości jest to usługa, ale warto ją sprawdzić.