W pierwszej części omówiłem kwestię ustalenia 'Jakie korzyści chcemy osiągnąć?' z obecności w internecie. Pokazałem też, jak łatwo, tanio i z sukcesem wejść w Internet. Czas pójść dalej.
W pierwszej części omówiłem kwestię ustalenia " Jakie korzyści chcemy osiągnąć?" z obecności w internecie. Pokazałem też, jak łatwo, tanio i z sukcesem wejść w Internet.
Założenie było proste. Nie sprzedajemy, zdobywamy klientów, a oszczędności to też zysk.
Czas pójść dalej.
Na system e-biznesowy składają się:
W przypadku, gdy traktujemy stronę www jako centrum informacyjne i nie oczekujemy, że będzie generowała ona klientów, zaprezentowane elementy wyglądają tak:
Strona jest elegancka, łatwa w nawigacji. Multmedia ograniczamy do rzeczy niezbędnych - prezentacja skomplikowanego produktu w 3D jest taką rzeczą. Kwestie estetyczne powinny być odłożone na bok. Właściwie zalecam po prostu kupić gotowy szablon strony na www.webhandel.pl i skupić się na rzeczach ważniejszych niż grafika - czyli treść i użyteczność strony.
Strona powinna być spójna, tj. każdy jej element powienien być stworzony z myślą o głównym celu strony.
Odwiedzającymi serwis są osoby, z którymi złapaliśmy kontakt metodami tradycyjnymi: ogłoszenia prasowe, salon sprzedaży, książka adresowa, ulotki i wszystko to, co robi firma nie będąca w Internecie.
Nic nie stoi na przeszkodzie dodać do tego promocję w Internecie, ale taką promocję traktujemy wtedy jako rozwinięcie przyjętej strategii a nie jej istotną część.
Dane te umieszczamy po to, aby klient zdecydowany na konkretną ofertę mógł się z nami łatow skontaktować w celu jej zamówienia. Należy na stronie otwarcie prosić klienta o kontakt, zgodnie z zasadą AIDA.
Jedyną nowością może być kierowanie go spowrotem na stronę po dokumenty - umowę, regulamin itp. - które musi mieć możliwość łatwo wydrukować i wypełnić. W tym celu zalecam udostępnienie ich w formacie PDF. Rozwiązanie to jest wygodniejsza niż faks z puntku widzenia klienta i firmy.
Przyjęcie zaprezentowanej strategii gwarantuje wejście w Internet bez zawodu.
Należy zrozumieć, że pieniądze zaoszczędzone na drukowaniu katalogów i ulotek, obsłudze telefonicznej oraz osobistej klientów to pieniądze zarobione. E-biznes generujący korzyści nie oznacza zawsze e-biznesu, który bezpośrednio generuje przychód. Redukcja kosztów to prostsza i dostępna dla znakomitej większości firm metoda osiągania korzyści z Internetu.
Za takim debiutem internetowym przemawia również fakt, że przejście do modelu bardziej zaawansowanego - modelu pozyskiwania klientów a nawet sprzedaży przez internet - jest płynne i nie wymaga zaczynania od początku.
Warunkiem sukcesu jest przeprowadzenie debiutu w sposób prawidłowy. Prawdiłowy oznacza w najprostszym ujęciu: TRZYMAJ SIĘ CELU I NIE RÓB NICZEGO, CO Z TYM CELEM NIE JEST ZWIĄZANE... wierz mi, to tylko brzmi tak łatwo.