Przeglądając ranking polskich wyszukiwarek kilka dni temu zauważyłem coś, co na początku wydało mi się błędem.
Na 5 miejscu, za google.com, onet.pl, wp.pl i interia.pl, z udziałem 1,6%, znajduje się serwis...
gogle.pl
i nie, nie pomyliłem się w pisowni.Gogle.pl wykorzystuje fakt, że wiele osób* wpisuje adres najpopularniejszej wyszukiwarki błędnie, pomijając jedno "o".
* w samym onecie dziennie 1817 osób wpisuje słowo "gogle", co przy udziale onetu w polskim rynku (6,5%) daje nam szacunkowo 28 tysięcy zapytań Polaków dziennie o "gogle". Skoro tyle jest zapytań, bezpośrednich odwołań do serwisu musi być również bardzo dużo.
Na stronie znajduje się formularz wyszukiwania w prawdziwym Google.com, reklama Allegro.pl, linki do bramek SMS i linki partnerskie do stron związanych z telefonią komórkową:
Dziwi mnie, że umieszczona na stronie wyszukiwarka nie jest dostarczana w ramach Google AdSense, co prawdopodobnie zwiększyłoby dochody.
Opisuję ten serwis raczej jako ciekawostkę i przykład tego, że "Polak potrafi" niż pomysł na e-biznes. Niemniej jednak trzeba przyznać, że pomysł jest ciekawy.