Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

"Od ponad 8 miesięcy tworze grę internetową mam na nią przeznaczone fundusze: osobno na tworzenie osobno na marketing. ponieważ sam umiem programować w paru językach koszt jej stworzenia spada do minimum i ponad 2 tysiące zostaje mi na kampanie reklamową. Zastanawiam się jak ją przeprowadzić. Moja gra jest bardzo podobna do Monopoly lecz dużo bardziej rozwinięta. Gracz może grać na giełdzie, zakładać dowolne firmy, kupować/sprzedawać nieruchomości itp. Pod jakimi tagami podpiąć grę żeby było duże prawdopodobieństwo rejestracji?"
Myślę, że powinieneś poruszać się wśród osób, które grają w gry Roberta Kiyosaki’ego, gdyż jest to Tobie bliska społeczność, a te osoby grają w tego typu gdy jak Twoja np. w CashFlow. Możesz więc zacząć od klubu CashFlow w Twoim mieście – zapisz się, pograj, przedstaw Twoją grę i zobacz, czy się im spodoba. Potem możesz spróbować „puścić” informację o grze do lokalnej gazety, że jest on on-line, że jest bezpłatna przez jakiś czas lub zawsze. Następnie znalazłbym serwis, na którym pojawiają się ludzie zajmujący się finansami (np. blog) i zareklamowałbym się tam. Reklama na serwisach hobbystycznych jest często bardzo tania. Można zareklamować się tam za pomocą systemy AdTaily, jeśli właściciel tego serwisu z niego korzysta. Można za małe pieniądze wykupić duże ilości odsłon reklam, które dają duże efekty. %%EXIT% Baner, który bym stworzył wyglądałby jak formularz rejestracji w tej grze – takie banery mają największą klikalność. A jeszcze lepiej byłoby stworzyć baner flash, który JEST formularzem rejestracji. Tobie tak naprawdę zależy na pozyskaniu użytkowników, a jak już będą to łatwiej będzie pracować i zrobić z nich użytkowników, którzy będą przynosić pieniądze. Jednak najpierw trzeba ich pozyskać jak najwięcej, więc skup się właśnie na tym. Mając tylko 2000 zł do dyspozycji znajdź 1 popularny serwis. Popularność serwisów możesz porównać za pomocą Alexa.com – jest to dobre narzędzie do porównywania serwisów z podobnej tematyki. Następnie wybierz ten, który jest dla Ciebie najbardziej korzystny i zainwestuj w promocje na tym serwisie. Powinieneś się też pojawiać na społecznościach związanych z finansami i prowadzeniem firmy, udzielać się wartościowo w jak największej liczbie wątków i pod każdą wypowiedzią promować tę grę. Na tym etapie jest to najprostsza metoda promocji, to Ci pozwoli wystartować. Później będziesz musiał przeznaczyć więcej pieniędzy na reklamę, stworzyć program partnerski, który będzie zachęcał Twoich użytkowników do promocji tej gry wśród innych użytkowników. Na początkowym etapie najważniejsze jest dla Ciebie zdobyć jak najwięcej nowych użytkowników,  a nie od razu na nich zarabiać.  Takie gry działają jak jest wielu użytkowników, osiągają pewien punkt, po którym jest dużo łatwiej.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle