W napisanym w 2003 roku artykule Dlaczego ta oferta jest taka dłuuuuga? (www.cneb.pl/a/dlugosc_oferty) przekonywałem dlaczego moje oferty są zawsze bardzo długie i jaki ma to wpływ na sprzedaż. W 2006 roku w artykule Lanie wody - warto czy nie? (www.cneb.pl/a/lanie_wody.html) opisałem badanie marketingowe przeprowadzone na cneb.pl, które potwierdziło tezę, że długie oferty lepiej działają.
Niemniej jednak nadal część osób próbuje mnie przekonać, że ludzie nie mają czasu czytać online i długie oferty są gorsze od krótkich.
A jednak to ja mam rację
28 marca 2007 Poynter, instytut znany wielu e-biznesmenom dzięki badaniu
Eyetrack III (
www.poynterextra.org/eyetrack2004/main.htm), opublikował najważniejsze wnioski z najnowszego badania EyeTrack07.
Oto najważniejsze wnioski dla nas:
Internauci średnio czytają 77% tego, co zaczną czytać!
2/3 Internautów czyta w całości to, co zaczną czytać.
Około połowa Internautów to czytelnicy metodyczni,
druga połowa to czytelnicy skanujący.
Źródło: www.poynter.org/resource/120458/Eyetrack07ASNE.pdfInternauci czytają więcej niż czytelnicy dzienników i brukowców. To koronny dowód na to, że długie oferty mają rację bytu... nie mówiąc już o serwisach przepełnionych kontentem.
Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że w internecie jest więcej czytelników skanujących (aż 50%). Czytelnik skanujący nie czyta słowo po słowie całości materiału, ale leci po tekście i wczytuje się tylko w ciekawsze wg niego kawałki. Z tego względu bardzo ważne jest, aby oferty były
- widocznie podzielone na sekcje zawierające swoje nagłówki,
- zawierały sporo list numerowanych i nienumerowanych,
- zawierały grafikę korespondującą z treścią,
- odważnie korzystały z możliwości formatowania tekstu - tj. wykorzystywały pogrubienia, różne kolory, kursywy itp.
- zawierały najważniejsze informacje powtórzone w ramkach,
- zawierały opinie klientów, które zwykle są ciekawą lekturą.
Polecam zapoznanie się w raportem PDF i nagraniem VIDEO z badania:
video:
eyetrack.poynter.org/asne/eyetrackasne.htmlpdf:
www.poynter.org/resource/120458/Eyetrack07ASNE.pdf