Pola 1 do 5 do dodatkowe, dowolnej treści dane o subskrybencie, które możesz zbierać dodając do formularza pola <input type=”text” name=”pole_1″> i tak samo z pole_2 do pole_5. Bardzo często używa się tych pól do przekazywania ukrytych danych np.

przekazywanych z parametrów strony www. Np. w implesite.pl mogłabyś do formularza dodać: <input type=”hidden” name=”pole_1″ value=”{URL_GET:kampania}”> następnie skierować kogoś na stronę http://twojastrona.pl?kampania=xyz i ta osoba po zapisaniu się na Twoją listę w polu 1 będzie miała xyz. Innym rozwiązaniem jest stworzenie listy typu <select name=”pole_1″> z której internauta wybiera opcję. Np. <select name=”pole_1″> <option value=firma> Mam firmę <option value=student> Jestem studentem </select> Dzięki dodatkowym polom możesz:
  1. Lepiej personalizować mailingi i wiadomości autorespondera, ponieważ treść pól możesz wstawiać do tematu, treści i linków za pomoc flag {POLE_1} do {POLE_5}
  2. Możesz tworzyć targetowane kampanie.
Trzymajmy się naszego przykładu z <select>. Po zbudowaniu listy możemy przejść do zakłądki Subskrybenci > Zdefiniuj filtr i do pola_1 wpisać student. Wtedy wyświetli nam się lista wszystkich osób, które zaznaczyły, że są studentami. Możemy więc wysłać do nich mailing z ofertą dla studentów. Możemy też zapamiętać ten filtr nadając mu nazwę np. Studenci i utworzyć kolejny filtr z nazwą Firmy i w ten sposób szybciej tworzyć mailingi.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle