W badaniu tym chciałem sprawdzić, jakie moi Czytelnicy, Klienci i Klienci VIP mają zdanie na temat 2 moich marek:
Wystarczy:
- Stworzyć mailing (albo wiadomość autorespondera, jeśli ma to być ciągłe badanie).
- W tytule spytałem po prostu: "Która marka bardziej Ci się podoba?"... ale są lepsze tytuły, o czym niżej.
- W treści poprosiłem o przysługę.
- Zaznaczyłem, że można kliknąć na obie opcje (zaraz zobaczysz dlaczego)
Treść może wyglądać tak:
Następnie zdefiniowałem 2 identyczne linki:
Zwróć uwagę, że dodałem imię w wołaczu (specjalna funkcja impleBOT), które przekazywane jest do strony. Strona zbudowana jest na impleSITE, dzięki czemu mogę za pomocą prostej flagi:
{GET:imie} umieszczonej w treści albo nawet w TITLE strony, wyświetlić zawartośc parametru. Zobacz:Â
http://www.czasnaebiznes.pl/ankieta-dziekuje?imie=Czytelniku
Oczywiście impleBOT zliczy nam UNIKALNE kliknięcia w każdy link. Nie ma więc możliwości, aby ktoś oddał 2 głosy na tą samą opcję - bardzo ważne.
Ale impleBOT ma jeszcze jedną fajną funkcję. Podsumowanie skuteczności mailingu wygląda tak:
(
to NIE jest wynik tego badania, wynik zdradzam uczestnikom bety "infobiznes w pudełku")
Zauważ, że SUMA nie jest sumą 147 i 44. Ponieważ SUMA w impleBOT pokazuje sumę unikalnych KLIKAJĄCYCH a nie KLIKNIĘĆ. Czyli:
179 osób kliknęło w jakikolwiek link.
Z tego 147 w pierwszy, 44 w drugi.Â
147+44=191 - 191 unikalnych kliknięć w jakikolwiek link.Â
191-179=12 - 12 osób kliknęło w 1 i 2 opcję.
Ta informacja jest bardzo ważna do badanie tego typu badania. Pozwala wykluczyć sytuację, w której wiele osób kliknęło "dla zgrywy" w oba linki. W moich badaniach bardzo mało osób kliknęło w oba linki, co czyni wyniki jeszcze ciekawszymi.
Jak uzyskać znacznie więcej odpowiedzi na ankietę i móc prowadzić je często bez irytowania czytelników?
Ograniczony dostęp
Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:
lub
lub
Zaloguj się, jeśli już go masz