Nowy artykuł...

Jak rośnie klikalność AdSense Tak może wzrosnąć CTR AdSense po zastosowaniu sztuczki.

Wyświetlasz na swojej stronie Adsensy? Jest pewna ciekawa sztuczka, która pozwoli Ci kilkakrotnie zwiększyć swój CTR. Być może będziesz potrzebował przebudować trochę szablony, ale jestem przekonany, że opłaci Ci się z nawiązką.

Sztuczka

Sztuczka jest bardzo prosta.

Polega mianowicie na umieszczeniu grafiki pod, nad lub obok reklamy. CTR (a w związku z tym także i Twoje zarobki) zwiększy się kilka razy - i to w zasadzie mógłby być koniec artykułu. Jeśli masz ognisty temperament to pewnie już nie czytasz a siedzisz i testujesz Uśmiech Jeśli czytasz dalej, to postaram Ci się wyjaśnić jakn to mniej więcej działa i jak zyskać na tym najwięcej.

Trochę Historii

Ciężko powiedzieć kto wpadł na to pierwszy. Zauważyłem spore zamieszanie wokół tego tematu na zachodnich forach dyskusyjnych mniej więcej wczesnym latem 2005r. Wszyscy byli tak entuzjastycznie nastawieni, że postanowiłem sprawdzić jak to działa...

A działa naprawdę fajnie - czasami aż za bardzo. CTR w wysokości 45% spowodował moje obawy co do zbanowania przez Google jednej ze stron na której wyświetlam adsensy pierwszy raz zastanawiałem się jak zjechać z CTR ( tzn. oczywiście tak, aby nie zjechać za bardzo).

Dlaczego obrazki tak działają na Usera?

Jest na ten temat kilka teorii. Moim zdaniem wszystkie one sprowadzają się do tego samego. Jeśli człowiek widzi tekst + obrazek to jego wzrok natychmiast wędruje na obrazek. Po zlustrowaniu go wzrokiem oczy szukają podpisu do obrazka ... i trafiają na reklamę. Nie da się jej nie zauważyć, a tylko zauważona reklama może być klinięta.

Dodatkowo spory wpływ na CTR ma fakt, że kursor myszki Internauty często podąża za jego wzrokiem, a wiadomo, że jesli tylko znajdzie się nad reklamą to do kliknięcia został malutki kroczek. Odruch szukania podpisu do grafiki od dziesięcioleci wyrabia w nas prasa drukowana, a potencjał tego odruchu aż prosi się o wykorzystanie.

Na pewno znaczenie ma też fakt, że podpisy pod obrazkami od dawna są znane jako jeden z najczęściej czytanych elementów artykułu/ oferty. Dlatego każdy szanujący się copywriter/ redaktor podpisuje grafiki umieszczane w ofertach/ artykułach - dop. Piotr Majewski.

O czym należy pamiętać

Bardzo ważne jest ... czytaj dalej

AUTOR: Marcin Ekiert Od kilku lat zajmuję się użytkowym i graficznym projektowaniem serwisów internetowych oraz prowadzeniem, wdrażaniem i promocją projektów internetowych. Prowadzi serwis BetterSite.net zajmujący się analizą serwisów internetowych.

 

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle