Są dwie drogi. Jedna to jest zaczęcie od własnych zainteresowań i poszukanie w ich ramach niszy. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zdefiniować tych zainteresowań, to drugą droga jest zaczęcie od tego, czym się inni ludzie interesują.
Na przykład zaczynamy od serwisu 43things.com. W górnym lewym rogu mamy link do statystyk. Jedną z nich jest 100 najpopularniejszych celów życiowych. Kiedyś było tam ponad milion użytkowników, dzisiaj zapewne jest ich więcej,
serwis zrobił statystykę ich najpopularniejszych celów życiowych. Możemy tutaj znaleźć informację czym ludzie się interesują.
Następnie należy skorzystać z Google Keyword Tool, gdzie możemy wpisac temat, np. napisanie książki.
Google nam wyświetli ile osób miesięcznie szuka tego zagadnienia, jaka jest konkurencja i jakie jeszcze inne słowa kluczowe ludzie wpisują. W ten sposób możemy znaleźć sobie niszę w ramach tego większego zagadnienia. Na przykład w ramach odchudzania można znaleźć nisze dotyczącą konkretnego modelu odchudzania. W ten sposób możemy się dowiedzieć co ludzi interesuje.