Cechą e-booka, warunkującą jego niesamowitą popularność na zachodzie i rosnącą z miesiąca na miesiąc w Polsce, są ZEROWE koszty produkcji.Jeśli coś produkujemy za darmo, to nie ma ryzyka stracenia zainwestowanych pieniędzy, bo nic nie zainwestowaliśmy i jest to najlepszy z możliwych model biznesu.
Wbrew wszelkiej logice Internauci w Polsce i na zachodzie płacą często ponad 50 czy nawet 100 zł za e-booka o objętości 100-200 stron. W tym samym czasie książka drukowana o takiej objętości kosztuje 15-30 zł.
Na niekorzyść e-booków przemawia to, że książki sprzedawane przez księgarnie internetowe i zwykłe są kupowane przez znacznie większą liczbę klientów, niż e-booki. Przeciętna książka sprzedaje się w nakładzie kilku tysięc sztuk, a przeciętny
e-book w nakładzie poniżej 500 sztuk.
Jednak prowizja dla autora za
sprzedaż e-booka jest kilkukrotnie (nawet 10krotnie) wyższa niż prowizja za sprzedanie książki. Nie ma kosztów druku, nie ma całej logistyki i może nie być pośredników.
W rezultacie nie dość, że e-booki są zwykle droższe od książek (w przeliczeniu na 1 stronę) i nie ich promocja zwykle nie ma takiego zasięgu, jak zwykłych książek, nierzadko pozwalają one autorom zarabiać więcej albo tyle samo, co w przypadku książek drukowanych.
Inne wady i zalety e-booków, porady jak pisać, tworzyć i sprzedawać e-booki omówię podczas kolejnej audycji Radio CNEB - wtorek, o godzinie 18:00 na stronie
www.netcoaching.pl/kurs/RadioCNEB