Gdy w Polsce mówi się o e-biznesie, zwykle wymieniane są największe portale, serwisy aukcyjne, czołowe sklepy internetowe – zwłaszcza księgarnie i inne serwisy zarabiające głównie na reklamie. Część z tych e-biznesów od razu było skazanych na sukces dzięki zasobom finansowym, osobowym, reklamowym i technologicznym ich twórców. Część jednak powstała w przysłowiowym garażu – chociaż w Polsce częściej był to akademik.
Niemalże wszystkie te początkowo małe e-biznesy, które dzisiaj są marzeniem właścicieli kolejnych małych i średnich e-biznesów, zawdzięczają swoją wielkość, swoje dochody i silne marki odpowiednim krokom podjętym w odpowiednim czasie.
Do tych kroków z całą pewnością można zaliczyć:
- Odpowiednie „levelowanie” biznesu – tj. pozyskiwanie inwestorów, zatrudnianie personelu, outsourcing części zadań, działanie strategiczne itp.
- Budowanie systemu e-biznesu zamiast posady w e-biznesie – żaden e-biznes nie stanie się wielki, jeśli jego istnienie zależy od bezpośredniego, nieustannego zaangażowania twórcy lub właściciela. Od samego początku e-biznes należy automatyzować i strukturyzować w system biznesowy.
- Skorzystanie z dotacji unijnych – zarówno tych na szkolenia, jak i na kluczowe inwestycje – krok od 2 lat możliwy w Polsce, aczkolwiek wymagający spełnienia bardzo wielu formalnych wymogów.
- Zwracanie uwagi na usability (użyteczność) własnych serwisów www – dzisiaj wortal, sklep internetowy czy system aukcyjny może stworzyć nastolatek. Potrzeba jednak niebagatelnej wiedzy i badań, aby serwis www zachęcał do wielokrotnego odwiedzania.
- Skuteczny copywriting (pisanie tekstów reklamowych) – niezależnie od tego, ile treści znajduje się na stronach www, w e-mailingach i ofertach wysyłanych do potencjalnych partnerów i inwestorów – sposób pisania i użyte słowa mają decydujący wpływ na decyzje czytających.
- Przemyślane wykorzystanie wyszukiwarek do promocji e-biznesu – samo pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach mogą być głównym źródłem klientów naszego e-biznesu.
- Rozważne inwestowanie w reklamę – żadne inne medium nie daje tyle możliwości reklamowania się co Internet. Rezultatem tej różnorodności jest jednak często nieprawidłowe wykorzystanie funduszy reklamowych.
- Segmentacja klientów i skoncentrowanie się na tych najważniejszych – dzięki metodzie dochodowej albo metodzie RFM można wyselekcjonować niewielką część klientów generującą większą część dochodów. Skupiając się na nich łatwiej zwielokrotnić dochody e-biznesu.
- Odpowiednie budowanie i zarządzanie zaufaniem w biznesie – niezależnie od całego marketingu i innych naszych wysiłków, klient kupuje od nas, partner z nami współpracuje, a inwestor wykłada pieniądze, ponieważ każdy z nich nam ufa. Zaufanie trudno zbudować i łatwo stracić. Trzeba umieć nim zarządzać.
- Optymalizacja kosztów – niezależnie od popytu na nasz produkt i naszej siły na rynku, każdy e-biznes może upaść, jeśli nie zapanujemy nad kosztami. Im biznes większy, tym trudniej to zrobić. Warto więc zacząć już teraz.
A co gdy te działania się powiodą i nasz e-biznes zacznie generować znaczne zyski? Wtedy trzeba reinwestować w e-biznes i zainteresować się innymi narzędziami inwestycyjnymi. W ten sposób nie tylko zwiększymy nasz majątek, ale jeszcze go zabezpieczymy i zautomatyzujemy jego dalsze pomnażanie.
Jednak inwestowanie to trudna sztuka. Gdy tylko się za nie zabierzemy, pojawiają się pytania:
- Jakie pułapki niesie ze sobą inwestowanie w nieruchomości w Polsce? - z popularnych książek amerykańskich autorów tego się nie dowiesz.
- Jak zarządzać własnymi finansami? Zacznij korzystać z prostych i profesjonalnych narzędzi
- Czy i jak wybrać odpowiedni fundusz inwestycyjny? Podejmowanie decyzji tylko na podstawie wyników może skończyć się za jakiś czas się nieprzyjemną niespodzianką.
- Czy wysokie zyski osiągane na Forexie są warte wysokiego ryzyka? Czy Forex to jeszcze inwestowanie czy już hazard?
- Jak poradzić sobie z dużymi pieniędzmi? Większość osób nie jest przygotowana psychicznie na nagły przypływ pieniędzy. Wskazuje na to choćby wysoki odsetek bankrutów wśród osób, które wygrały na loterii.
Specyfika i praktyczne porady dotyczące każdego z ww. kroków prowadzących do dynamicznego rozwoju e-biznesu oraz odpowiedzi na pytania dotyczące inwestowania udzielą Ci z chęcią praktycy, e-biznesmeni, profesjonalni trenerzy i inwestorzy...
14 i 15 września br.
podczas
II Ogólnopolskiej Konferencji
E-Biznesu i Inwestowania
w Warszawie
Jeśli masz e-biznes lub zabierasz się za inwestowanie, odwiedź www.okebi.pl i zdecyduj, które z kilkunastu praktycznych wykładów najpełniej uzupełnią Twoją biznesową wiedzę.