Mocne nagłówki na wyciągnięcie ręki

poniedziałek, 3 październik 05, 00:00

Za chwilę poznasz metodę tworzenia doskonałych nagłówków bez wielkiego wysiłku. Z jednej strony metoda ta jest śmiesznie prosta, z drugiej generuje ona niesamowicie kreatywne nagłówki w ciągu minut...

W artykule "Jak stworzyć nagłówek rzucający Twoich klientów na kolana i poświęcić na to nie więcej niż 5 minut?" pokazałem Wam, jak zmodelować jedne z najskuteczniejszych nagłówków w historii tak, aby zbudować skuteczny nagłówek na własne potrzeby.

Większość abonentów, którzy skorzystali z mojej rady poszła na łatwiznę i zmodelowała akurat ten nagłówek, który ja stosuję w ofercie abonamentu na stronie głównej www.cneb.pl. Co ciekawe nie przetestowałem jeszcze wszystkich nagłówków z tego zestawu, więc wcale nie jestem pewien, że ten jest najlepszy.

Za chwilę poznasz inną metodę tworzenia doskonałych nagłówków bez wielkiego wysiłku. Tym razem jednak będziesz musiał wykazać się odrobiną kreatywności i trochę popracować, bo nie dam Ci gotowego rozwiązania na talerzu. Tym razem również będziesz modelował nagłówki

Copywriting

Może zadajesz sobie pytanie dlaczego piszę już drugi artykuł o tym, jak zmodelować cudze nagłówki zamiast uczyć Cię kreatywnego wymyślania własnych. Odpowiedź znajdziesz w nazwie czynności, do której zaliczamy również tworzenie nagłówków.

W copywritingu chodzi o to, by korzystać już ze struktur, które są sprawdzone, aby na własne potrzeby kopiować styl pisania dobrych autorów. To najprostsza i zarazem jedna z najskuteczniejszych metod uczenia się pisania dobrych tekstów reklamowych.

Zwróć uwagę, że piszę o kopiowaniu stylu lub o modelowaniu. Kopiowanie cudzych tekstów i używanie ich później publicznie jest naruszeniem praw autorów tych tekstów.

Druga skuteczna metoda

We wspomnianym artykule pokazałem Ci konkretne struktury skutecznych nagłówków. Tym razem zadanie znalezienia takich struktur należy do Ciebie. Dzisiaj nauczysz się modelować nagłówki, które na codzień Cię otaczają.

Zadanie jest proste, przyjemne i wymaga kontaktu z Internetem.

Odwiedź następujące strony:

Na każdej z tych stron znajdziesz tytuły (nagłówki) najróżniejszych artykułów.

Twoim zadaniem jest wybrać od 10 do 20 najciekawszych wg. Ciebie nagłówków i przygotować dla każdego z nich 1-3 wersji mówiących o produkcie/ usłudze, którą promujesz.

Jak wykonać to ćwiczenie?

Na napisanie poniższych nagłówków poświęciłem mniej niż 15 minut.

Onet.pl
Inny Aviator
    Inny E-biznes
Zeznania BOR-owca: Byłem zmęczony i obity
    Zwierzenia CNEB-owca: Byłem zmęczony i zniechęcony Internetem
WP.pl
Posady wyłącznie dla uczciwych
    Sukces wyłącznie dla czytelników CNEB
    Sukces wyłącznie dla czytelników...
I Ciebie stać na własne mieszkanie. Sprawdź!
    I Ciebie stać na sukces w e-biznesie. Sprawdź!
Interia.pl
Zestresowani biznesmeni... medytują
    Skuteczni biznesmeni... czytają CNEB
    Najlepsi e-biznesmeni... czytają więcej
Narzeczonego można wypożyczyć
    Sukces można podpatrzeć
    Sukces można pożyczyć
    Skuteczny marketing można pożyczyć
MSN.com
Scientists: 10th planet has its own moon
    CNEB: Twój konkurent ma już abonament
    CNEB: Twój konkurent ma już stronę www
The year of the hybrid?
    Rok E-biznesu?
    Rok CNEBa?
Tech for moms & dads
    E-biznes dla mam i tatusiów
    E-biznes dla małych i średnich firm
Can you be too poor to declare bankruptcy?
    Czy możesz zarabiać za dużo, by powalczyć o więcej?
    Czy możesz być tak dobry w e-biznesie, by nie być lepszym?
RD.com
"I Love You, Man!"
    "Kocham Cię, mój biznesie
My Big Fat Greek Diet
    Mój Ogromny, Zyskowny Sukces w Internecie
    Mój Prosty, Zyskowny Internetowy Biznes
Life in This United States
    Biznes w Tym Internecie
    E-biznes w Tej Polsce
    Biznes w Dzisiajeszym Internecie

Dobre rady na koniec

Dobrze by było, gdybyś ćwiczenie to powtarzał raz na kwartał lub raz na miesiąc - zależy od tego, jak wiele materiałów reklamowych produkujesz.

Wszystkie nagłówki zapisuj w jednej bazie. Wystarczy dokument Worda z 2kolumnową tabelką. Z jednej strony wpisz oryginalny nagłówek, z drugiej Twoje wersje. W przyszłości zamiast męczyć się nad wymyśleniem nowego nagłówka będziesz mógł zajrzeć do Twojej bazy i wyciągnąć z niej konkretny przykład.

Pamiętaj, że każdy nagłówek ma pewną strukturę, którą możesz zmodelować wstawiając inne słowa. Powinieneś to robić, ponieważ o sile nagłówków decyduje przede wszystkim odpowiednia struktura. W drugiej kolejności są to słowa w nich użyte.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 703 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle