Dam Ci przykład.
Nagłówek “Śmiali się” pochodzi ze sławnej reklamy z lat 20stych: “Śmiali się, gdy siadałem do pianina, ale gdy zacząłem grać...”.
Nagłówek ten okazał się dla mnie bardzo skuteczny w niektórych (podkreślam!) ofertach. I kiedyś o tym napisałem.
Sęk w tym, że ten nagłówek działa TYLKO wtedy, gdy opisuje aktywność, z której faktycznie ludzie się śmieją albo szydzą.
Jeśli nie umiesz grać na pianinie i usiadłbyś do niego, to Twoi znajomi zaczęliby się śmiać albo przynajmniej niedowierzać. Oczywiste, nie?
Jeśli ja używam po raz milionowy nagłówka “Śmiali się” w ofercie, to niektórzy zaczynają się śmiać
Jeśli ktoś kilka lat temu zapłacił za dostęp do CNEB.pl, gdy w Internecie było bardzo mało płatnych serwisów, to niektórzy mogli się z niego śmiać... dzisiaj żałują
Z drugiej strony, jeśli ktoś korzysta z usług firmy pogrzebowej XYZ... to z czego tutaj można się śmiać???
Copywriter MUSI myśleć!
Przykładowy, właściwy przykład tego nagłówka:
“Śmiali się, gdy młody Tusk wybrał mnie na adwokata, ale gdy wygrałem dla niego od Faktu milion złotych...”
Tak Roman Giertych mógłby się reklamować i gwarantuję, że reklama ta byłaby niesłychanie skuteczna.
Dlaczego?
Niesamowicie nagłośniony przykład Romana Giertycha i “młodego Tuska” pokazuje, dlaczego nagłówek “Śmiali się” jest często skuteczny - ludzie po prostu uwielbiają takie niespodziewane historie.
Chcesz wiedzieć więcej o copywritingu?
Zobacz tutaj:
COPYWRITING:
Jak pisać oferty i reklamy,
aby zdobyć Serca i Umysły Klientów?