Jeden mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia nie wystarczy.
Ponadto mimo zamówienia, wielu klientów nie jest do końca przekonanych do zakupu. Wystarczy aby pochwalili się komuś z rodziny i prawie na pewno straciliśmy klienta.
W związku z tym wdrożyłem w moim e-biznesie automatyczny system przypominający o opłaceniu zamówienia oraz wysyłający dodatkowe informacje o produkcie, które pozwalają klientom skutecznie obronić swoją decyzję przed rodziną i znajomymi. Oczywiście system ten oparty jest o wielokrotny autoresponder.
W rezultacie obsługa zamówień ograniczyła się do niezbędnego miniumum. Listy od klientów, którzy mają problem z opłaceniem zamówienia lub mają jakieś wątpliwości należą do rzadkości.
Może Ci się wydawać, że automatyzacja obsługi klienta wpędzi Cię w kłopoty i w rezultacie zarobisz na etykietkę firmy z fatalną obsługą klienta. Nic bardziej mylnego. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że większość klientów ma banalne problemy wynikające z nieczytania lub niedokładnego czytania instrukcji. Problemy te znikają, jeśli dostarczysz im potrzebnych
informacji pod nos.
Minimalizując obsługę banalnych problemów możesz poświęcić więcej czasu na klientów z poważnymi problemami i tym samym zasłużyć na miano firmy z doskonałą obsługą klienta.
FreeBot.pl dzięki opcji dodawania subskrybentów metodą GET (poprzez odwołanie www) pozwala zintegrować wielokrotny
autoresponder z większością systemów sklepów internetowych i innych systemów
e-commerce. Wystarczy, że w tracie przyjmowania zamówienia skrypt wywoła specjalny adres www, aby klient został dodany na listę autorespondera obsługującego zamówienia. Metoda GET jest dokładnie opisana w panelu FreeBot.pl
Jeśli sprzedajesz drogie produkty niewielkiej liczbie klientów, możesz po prostu dodawać klientów do listy ręcznie w panelu. Nie będziesz potrzebował nawet strony www.