Sprawdź czy opłaca się zapłacić za Link Sponsorowany, jaki oferuje wyszukiwarka Netsprint. Tylko tutaj znajdzesz szczegółowe dane na ten temat.

Link Sponsorowany (Netsprint.pl), Płatny Link (Onet.pl) oraz podobne tego typu rozwiązania, to możliwość opłacenia pierwszej/ ych pozycji w wyszukiwarce dla wybranego przez nas zestawu słów kluczowych.

Więcej o zmianach i ich genezie przeczytasz w artykule "Przełomowe zmiany w Netsprint"

Jeszcze w sierpniu pisałem o zmianach w formie prezentowania Linku Sponsorowanego w wyszukiwarce Netsprint.pl. Byłem wtedy przekonany, że postulowane przeze mnie (potem faktycznie wdrożone) zmiany przyczynią się do zwiększenia skuteczności tej formy reklamy.

Nie myliłem się.

Poniżej przedstawiam dane, które udostępnił mi Łukasz Lewandowski, Product Manager wyszukiwarki Netsprint.

Dane SPRZED wprowadzenia zmiany layoutu: 01.08.2002
1. Trwających Kampanii: 53
2. Średni CTR Kampanii: 8,1%
3. Najniższy CTR: 2%
4. Najwyższy CTR: 29%
5. Liczba Kampanii z CTR co najmniej 10%: 26 Kampanii

Dane PO wprowadzeniu zmiany layoutu: 28.10.2002
1. Trwających Kampanii: 123
2. Średni CTR Kampanii: 11,1%
3. Najniższy CTR: 2%
4. Najwyższy CTR: 46%
5. Liczba Kampanii z CTR co najmniej 10%: 56 Kampanii

Wzrost o 37% średniej skuteczności kampanii reklamowych i średnia skuteczność na poziomie 11,1% to wyśmienity rezultat.

Miałem okazje obejrzeć kampanie, które zaniżają średnią. Trudno się temu dziwić: wybrane przez reklamodawców słowa kluczowe nie są wystarczająco konkretne. Z drugiej strony te z najwyższą skutecznością maja dobrze dobrany zestaw słów kluczowych i zachęcające opisy.

OPLACALNOŚĆ TEGO TYPU REKLAMY

Ponieważ bannery nadal są najpopularniejszą metodą promocji w Internecie i znamy średnie w branży, pozwolę sobie porównać je z Linkiem Sponsorowanym.

Utrzymuje się, że średnia skuteczność bannera (CTR) to 0,2-0,5%. Oznacza to, że na 1000 wyświetleń średnio kliknie na niego 2-5 osób.

Zakładam, że banner jest skuteczny, a serwisy użyte w kampanii były dobrane odpowiednio pod względem profilu interesującego nas odbiorcy. Przyjmę wiec CTR na poziomie 1-2%.

Przeciętna cena 1000 wyświetleń bannera (CPM) to 51,6 PLN - obliczona według cen ROC (Run On Category - kampania w danej kategorii) sieci IDMnet.

Koszt 1 kliknięcia w przypadku bannerów wyniesie wiec: - od 2,58 (2%) do 5,16 (1%) złotych

Koszt 1 kliknięcia w przypadku Linku Sponsorowanego wyniesie: - od 7 groszy (46%) do 1,75 (2%) złotego, średnio 31 groszy.

Koszty w przypadku LP okazują się wiec średnio 25 razy (!!) mniejsze.

Do tego warto dodać, że koszt wytworzenia skutecznej reklamy tekstowej jest niższy od próby otrzymania takiego bannera. Wiąże się to bezpośrednio z faktem, że należy testować wiele rożnych rozwiązań, zanim wybierze się najskuteczniejsze.

WZÓR NA OBLICZANIE KOSZTU JEDNEGO KLIKNIĘCIA

1 / (10*CTR) * CPM

Właśnie ten wzór jest podstawą do oceny opłacalności danego typu kampanii reklamowej. NIE koszt 1000 wyświetleń, NIE średnia skuteczność, ale wynikający z nich koszt jednego kliknięcia.

MALA POPULARNOSC NETSPRINT.PL

Na forum znajdziesz wszystkie materiały dotyczące Linku Sponsorowanego. Jest tam najbardziej obszerne opracowanie tego tematu w sieci.

Zobacz: Netsprint.pl następny do klubu płatnego pozycjonowania

Słusznie zauważono na Polskim Forum E-Biznesu, że Netsprint nie cieszy się dużą popularnością wśród internautow. Ostatnie dane prezentowane przez ranking.pl jakie pamiętam wykazywały bliską 5% popularność Netsprint przy ponad 40% popularności Onet.pl oraz WP i Google w okolicach 20%.

Z tych danych wynika, że Netsprint nadaje się głownie do promocji nastawionych na natychmiastowy rezultat (np. sprzedaż), nie do kampanii brandingowych... co w mojej ocenie bardzo dobrze o tym medium świadczy.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle