Pod video Czy era sprzedaży za pomocą e-mail marketingu się kończy? Michał napisał ciekawy komentarz: Jeśli rozpatrujemy kwestię marketingu eksperckiego, nie zgodzę się z tym, że początkującym będzie trudniej się przebić. Jest odwrotnie.Im dana branża dłużej działa tym początkującym jest łatwiej - jest to efekt świeżości. Większość ludzi lubi nowe nawet jeśli nowe nie jest lepsze. Dlatego nowe osoby w branży wiedzowej mogę dosyć szybko znaleźć zainteresowanie. Oczywiście nie dotyczy to każdego początkującego, ale tylko takich, którzy do marketingu podejdą bardzo, bardzo poważnie. Poświęcą czas, nierzadko pieniądze (albo znacznie więcej czasu) i faktycznie się temu poświęcą. Więcej na ten temat w manifeście: "To nie Twoja wina!" Problemem nie jest uzyskanie zainteresowania, ale jego utrzymanie. Tutaj faktycznie doświadczone osoby mają przewagę, bo znają "sekrety", które poznać można tylko robiąc coś przez wiele lat, albo od kogoś, kto je już poznał. We wspomnianym na początku video mówiłem o tym, że źle zarządzana relacja (blog czy lista adresowa) straci swój potencjał. Zdaję sobie sprawę, że osobom początkującym trudno jest w ogóle zacząć, a ja im teraz każę myśleć o tym, co będzie, gdy już zaczną. Możecie o tym teraz nie myśleć, jeśli zamierzacie zacząć powoli. Jeśli jednak zamierzacie wejść na rynek mocnym uderzeniem (polecam video: Jakie sposoby na sprzedaż nowego produktu w Internecie sprawdzają się dzisiaj najlepiej?), to musicie wiedzieć, co po tym mocnym uderzeni będziecie robić. Jeśli nic nie zrobicie, efekt wygenerowany w tak krótkim czasie równie szybko wygaśnie. Z drugiej strony organiczny wzrost biznesu tworzy znacznie bardziej trwałą relację i ogromną inercję. Wiele lat temu, gdy przestałem robić to, co zbudowało mój biznes, i zacząłem odcinać kupony, mój biznes odczuł to dopiero po 2 latach. Taka inercja była możliwa dzięki temu, że budowałem e-biznes organicznie od wielu lat - nie był to efekt błyskawicznego zaistnienia na rynku poprzez mocne uderzenie. Podsumowując.
  1. Nowe osoby mają przez krótki czas przewagę tylko temu, że są nowe, ALE ta przewaga wynika tylko z bardzo mądrego marketingu.
  2. Można zaistnieć szybko w świadomości ludzi, ale trzeba wtedy mieć plan działania na wiele miesięcy, ponieważ również szybko ludzie o nas zapomną.
  3. Budując biznes organicznie efekty pojawiają się znacznie później... ale są zdecydowanie bardziej trwałe.
 

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle