Pivot w e-biznesie

poniedziałek, 23 wrzesień 13, 19:00

Kilka dni temu odbyłem niesamowitą sesję burzy mózgów z Dariuszem Świerkiem, czego efektem będzie pivot Ekademii i chciałem przy tej okazji nieco o samej idei pivota napisać. Pivot w terminologii biznesowej oznacza znaczącą zmianę strategii działania w celu osiągnięcia lepszego market fit. Market fit to po prostu dopasowanie do oczekiwań rynku.

Produkt, który osiągnął market fit znacznie łatwiej się sprzedaje lub jest przyswajany. Przykłady pivotów to:
Pivot jest jedną z 2 dróg, jaką można uratować biznes, który nie idzie:
  1. Dofinansowanie w celu zwiększenia zasięgu promocji i reklamy
  2. Pivot, czyli zmiana strategii - w dowolnym jej ujęciu.
Pivot może dotyczyć:
  • sposobu promocji - np. rezygnacja z SEO czy social marketingu na rzecz płatnej reklamy,
  • sposoby dystrybucji - np. rezygnacja ze strony www czy obecności na Facebooku, na rzecz aplikacjach mobilnych
  • grupy docelowej - np. wstrzymanie współpracy Ekademii z trenerami bez firmy
  • oferty - np. zamiana szkolenia na żywo na kurs on-line
  • lokalizacji - np. rezygnacja z rynku lokalnego na rzecz globalnego, albo odwrotnie.
Kiedy zrobić pivot? Gdy wiemy, że potencjał naszego rozwiązania się marnuje przez nie(wystarczająco)skuteczny model działania.

A jak będzie wyglądał pivot Ekademii?

Wstępne informacje tutaj. Jakie znacie przykłady pivotów? Może chcecie zapytać o Wasz konkretny biznes?

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle