Wystarczy mieć telefon komórkowy i uaktywnioną usługę typu MultiBox (Orange). W ramach pakietu MultiBox można założyć sobie konto e-mailowe i uaktywnić funkcję powiadamiania SMSem o nowej poczcie.
Następnie tworzymy sobie specjalne konto pocztowe w naszej domenie do odbierania powiadomień o rejestracji – np.rejestracja@domena.pl. Pocztę z tego konta przekierowujemy na konto u operatora oraz na nasze zwykłe konto.
I to koniec pracy:
Mail o rejestracji jest wysyłany na specjalne konto.
Nasz serwer przekierowuje go na e-mail u operatora oraz na nasze zwykłe konto.
Operator wysyła nam SMS o nowej poczcie zawierający w przypadku Orange nadawcę e-maila, 20 znaków z tematu i fragment treści.
W Orange standardowa skrzynka ma niewielką pojemność, bo 20MB. Trzeba więc ustawić sobie w programie pocztowym odbieranie z niej poczty z kasowaniem.
Jeżeli dobrze napiszemy sobie skrypt wysyłający potwierdzenia, tak by najważniejsze informacje były na początku tego maila (tematu i treści), nawet tak krótki SMS powiadomi nas, o co chodzi.
Taki system mam wdrożony np. w przypadku moich kursów na Ekademia.pl. Ekademia.pl wysyła powiadomienia o wszystkich zamówieniach i opłaconych zamówieniach na e-mail organizatora. Stworzyłem więc dla swojego konta organizatora specjalne konto e-mail. Jego zadaniem jest forwardowanie (przekazanie) poczty na 3 adresy:
adres biurowy – dla obsługi klienta
adres księgowy – aby wystawić na jego podstawie FV
adres w Orange – abym wiedział o nowych zamówieniach i opłatach.
Oczywiście można wdrożyć rozwiązanie z bramką SMSową. Ale po co? Skoro zaprezentowany sposób jest tak prosty i darmowy?