Jaka jest skuteczność powitania głosowego?

niedziela, 20 maj 07, 12:00

Ostatnio dodałem do strony powitanie głosowe i nie mogę zbytnio zmierzyć skuteczności. Skuteczne to czy zbędny dodatek?

Ostatnio dodałem do strony powitanie głosowe i nie mogę zbytnio zmierzyć skuteczności. Skuteczne to czy zbędny dodatek?

Ja kiedyś też przetestowałem powitania głosowe na stronie WWW i w moim przypadku skuteczność spadła. Jednak jestem prawie pewien, że to jest wina amatorskiego nagrania.

 Jakiś czas temu trafiłem na fantastyczną stronę: www.mikrofonika.net . Na tej stronie znajduje się coś takiego jak pokój przesłuchań. Możesz sobie wybrać głosy: męskie, żeńskie, dziecięce i za naprawdę niewielkie pieniądze zatrudnić lektora, który nagra takie powitanie. Dopiero wtedy jest sens to testować.

Jak coś jest nagrane nieprofesjonalnie, to może obniżać skuteczność tylko przez sam fakt, że jest nagrane nieprofesjonalnie.

Jak zmierzyć taka skuteczność?
 
Najprostszym sposobem, chociaż ma on wiele błędów, jest obserwowanie strony i skuteczności sprzedaży. Po prostu statystyki - patrzymy ile osób odwiedziło naszą stronę Np. przez okres miesiąca, ile osób kupiło. Następnie wprowadzamy powitanie i znowu obserwujemy ile osób odwiedziło i ile osób kupiło.

Naturalnie to jest mało miarodajny sposób porównywania skuteczności strony. Jeżeli Np. mieliśmy stronę bez powitania w lipcu i ona miała jakąś sprzedaż i wstawiliśmy powitanie głosowe we wrześniu i się okazało, że sprzedaż była znacznie większa, to wcale nie znaczy, że to musi być efekt wstawienia tego powitania. Równie dobrze może być to po prostu efekt września - ludzie wrócili z wakacji i są chętni do zakupów. Więcej na ten temat w artykule „Znaczenie czynnika czasu w badaniach marketingowychhttp://www.cneb.pl/a/case_lato

Poczytaj też inne artykuły w dziale Badania marketingowe www.cneb.pl/c/badania_marketingowe.html

 Można samemu nagrać powitanie, ale trzeba mieć seksowny głos;)

Faktycznie, to niestety o to chodzi. To jest tak samo jak z ładną stroną. Jest to kwestia estetyki. Jeżeli głos jest dobry obiektywnie, czyli ludziom się podoba, tak samo jak strona, jeżeli jest ładna, estetyczna, zbudowania według kanonów, to od razu lepiej to wszystko się sprzedaje.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle