Czy nie zwiększyłaby się zapisywalność na listę mailingową albo na kurs emaliowy, gdyby w mailu wysyłanym po wypełnieniu formularza napisać, że zaraz po dopisaniu dostanie się gratisa?

Czy nie zwiększyłaby się zapisywalność na listę mailingową albo na kurs emaliowy, gdyby w mailu wysyłanym po wypełnieniu formularza napisać, że zaraz po dopisaniu dostanie się gratisa?

Myślę, że zdecydowanie taka zapisywalność by się zwiększyła, gdyby coś takiego dodać. Wiadomo, że około 20-30% osób nie potwierdza chęci zapisania się na listę. Taki bonus mógłby ten procent znacznie zmniejszyć.

Dla osób, które nie wiedzą, o co chodzi, opiszę sytuację.

  1. Po zapisaniu się na listę adresową obsługiwaną prze Freebota albo inny profesjonalny system do obsługi list mailingowych, system odsyła do nas prośbę, żebyśmy kliknęli na link.
     
  2. Klikając na link potwierdzamy, że rzeczywiście chcemy otrzymać te maile a nie ktoś inny podał nasz email dla zabawy.
Problem polega na tym, że mniej więcej 80% osób klika na ten link a 20% nam przepada. To nie jest dużo. Jeżeli dobrze nazwiemy kurs to większość osób będzie wiedziała, o co chodzi i jednak potwierdzi. Nie mniej jednak jest to 20% i chciałoby się ten wynik minimalizować.

We Freebocie według sugestii z Merytorium.pl staram się zmieniać trochę te maile proszące o potwierdzenie i tam skuteczność potwierdzeń wzrasta.

Jednak taktyka z  informacją, że po potwierdzeniu otrzyma się gratis, zwiększyłaby klikalność z pewnością. Wystarczy wyraźnie o tym napisać w formularzu rejestracji na listę, aby klient sam wyczekiwał e-maila z prośbą o potwierdzenie.

Czy nie lepiej wysyłać link w drugim mailu? Zrobiłem autoresponder i miałem pełno maili, że system nie działa, bo oni nie dostali gratisa. Prawda jest, że dostali, ale nie doczytali listu z potwierdzeniem do końca, link był na koniec listu, podobnie jak u Ciebie.

To jest troszkę inaczej. Jeżeli chodzi o prośbę o potwierdzenie maila, to moim zdaniem nie warto dawać tam żadnych innych linków, niż link potwierdzający.

Rzeczywiście jest problem tego typu, że ludzie nie czytają maili, więc jeżeli Twój mail po tym jak ktoś się zapisze na listę adresową, będzie od początku wyglądał jak mail z potwierdzeniem, to nikt go nie przeczyta.

Można jednak w tytule takiego maila wpisać „Witaj na liście + gratisy” i gdzieś na początku maila napisać o tych gratisach, a dopiero później informacje o mniejszej wartości.

Umieszczanie linków do gratisów na końcu e-maila, może powodować, że ludzie będą zgłaszać tego typu problemy.

Można jeszcze w kolejnym mailu napisać: „jeśli nie ściągnąłeś sobie gratisa to wejdź na stronę ….” – tak robimy w przypadku darmowego biuletynu na KodUmyslu.pl.

Ja utworzyłem też stronę www.cneb.pl/a/darmowe_bonusy.html , gdzie znajdziesz wszystkie bonusy. Dla osób, które nie doczytały można jeszcze w drugim mailu przypomnieć, że coś takiego istnieje.

Czy robiłeś jakieś statystyki, analizy, ile osób nie potwierdza subskrypcji po wypełnieniu formularza? Pytam, bo zauważyłem, że to spora liczba i nie wiem, czym to jest spowodowane.

Tak jak już wspominałem około 80% potwierdza, a 20% nie. To są dane sprzed 3 miesięcy. Na pewno można wpływać na ilość potwierdzeń poprzez zmianę nazwy listy adresowej, która jest podawana w mailu i tytule maila. Im ciekawsza nazwa, tym częściej ludzie będą potwierdzali.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle