Czy jako formę płatności można stosować SMS? Po prostu ktoś wysyła SMS, dostaje kod aktywacyjny i gotowe. Czy warto dogadać się z jakąś siecią komórkową, aby wprowadzić to rozwiązanie?
Zacznę odpowiadać od końca. Myślę, że nie warto dogadywać się z siecią komórkową, aby wprowadzić to rozwiązanie. Chyba zdecydowanie łatwiej udać się do serwisów, które takie rozwiązania oferują. Jest takich ich kilka, chociażby
platnosci.pl,
wapacz.pl i inne.
Czy warto taką formę stosować?
To zależy od branży i od tego, co sprzedajesz. Jeżeli sprzedajesz coś naprawdę taniego i masowo, to na pewno to się opłaca. Musisz wziąć pod uwagę, że ta forma płatności jest niebotycznie droga – tj. prowizje pobierane przez operatorów są bardzo wysokie.
Nie mniej jednak fakt, że klient płaci od razu, czyni tą formę bardzo atrakcyjną w sprzedawaniu produktów bezpośrednio z reklamy typu pop-up, top layer i innych dostatecznie dużych, aby umieścić na nich
formularz.
Bezpośrednio w reklamie proponujesz wysłanie SMSa. Umieszczasz też w reklamie formularz, w który klient od razu może wpisać kod i otrzymać produkt.
Omijając w ten sposób 1 krok (potrzeba wejścia na stronę) możesz znacząco zwiększyć skuteczność i opłacalność reklamy.