SMS jako forma płatności

czwartek, 28 czerwiec 07, 12:00

Czy jako formę płatności można stosować SMS? Po prostu ktoś wysyła SMS, dostaje kod aktywacyjny i gotowe. Czy warto dogadać się z jakąś siecią komórkową, aby wprowadzić to rozwiązanie?

Czy jako formę płatności można stosować SMS? Po prostu ktoś wysyła SMS, dostaje kod aktywacyjny i gotowe. Czy warto dogadać się z jakąś siecią komórkową, aby wprowadzić to rozwiązanie?

Zacznę odpowiadać od końca. Myślę, że nie warto dogadywać się z  siecią komórkową, aby wprowadzić to rozwiązanie. Chyba zdecydowanie łatwiej udać się do serwisów, które takie rozwiązania oferują. Jest takich ich kilka, chociażby platnosci.pl, wapacz.pl i inne.

Czy warto taką formę stosować?

To zależy od branży i od tego, co sprzedajesz. Jeżeli sprzedajesz coś naprawdę taniego i masowo, to na pewno to się opłaca. Musisz wziąć pod uwagę, że ta forma płatności jest niebotycznie droga – tj. prowizje pobierane przez operatorów są bardzo wysokie.

Nie mniej jednak fakt, że klient płaci od razu, czyni tą formę bardzo atrakcyjną w sprzedawaniu produktów bezpośrednio z reklamy typu pop-up, top layer i innych dostatecznie dużych, aby umieścić na nich formularz.

Bezpośrednio w reklamie proponujesz wysłanie SMSa. Umieszczasz też w reklamie formularz, w który klient od razu może wpisać kod i otrzymać produkt.

Omijając w ten sposób 1 krok (potrzeba wejścia na stronę) możesz znacząco zwiększyć skuteczność i opłacalność reklamy.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle