W KOŃCU! W końcu Google podaje informacje o tym, ile osób średnio miesięcznie wyszukuje interesujące nas słowa kluczowe w Internecie.
Czekałem na tą funkcjonalność kilka dobrych lat zadowalając się wcześniej rankingiem boksów Onet, który przy popularności tej wyszukiwarki był mało dokładnym narzędziem.
W końcu dzięki Google możemy dokładniej szacować wielkość rynku i jest to proste.
Oto kroki, jakie musimy wykonać:
- Wchodzimy do narzędzia propozycji słów kluczowych: https://adwords.google.com/select/KeywordTool
- Wpisujemy interesujące na słowa kluczowe
- Klikamy "Propozycje słów kluczowych"
- I uśmiech pojawia się na naszej twarzy:
Google mówi nam ile w zeszłym miesiącu było wyszukań danego słowa i ile jest ich średnio miesięcznie.
Dzięki tym danym możemy analizować potencjał niszowych rynków tak dokładnie i szybko, jak nigdy dotąd. Przy popularniejszych słowach kluczowych możemy skorzystać też z pomocy
google.com/trends i upewnić się, że zainteresowanie danym tematem nie jest chwilowe.