Kolejnym elementem wynikającym ze strategii, jest określenie taktyk, czyli sposobów i metod realizacji strategii.
Kolejnym elementem wynikającym ze strategii, jest określenie taktyk, czyli sposobów i metod realizacji strategii.
W E-biznesie jest tego cała masa:
Zauważcie, że te rzeczy, które mogą być strategią, czyli np.
... mogą stać się również taktyką, jeżeli naszą strategią jest np. tylko sprzedawanie w Internecie. Są to więc metody i sposoby osiągnięcia celu, czyli sprzedaży w Internecie.
Różne techniki i ich opis dokładny znajdziecie w artykułach w CzasNaE-Biznes. Już nawet przeglądając samą listę kategorii w CzasNaE-Biznes:
... odkryjemy, że są to taktyki. To są sposoby na realizację konkretnych strategii. W tych kategoriach znajdziecie odpowiednie informacje, co warto wdrożyć, co jest opłacalne, co ile kosztuje – to wszystko na CzasNaE-Biznes.
Trzymając się naszego przykładu, naszej taktyki, aby wygrać tydzień na Hawajach muszę brać udział we wszystkich konkursach, w których można wygrać taką nagrodę oraz we wszystkich konkursach, w których mogę wygrać dostatecznie dużo pieniędzy.
Zauważcie, że o ile pierwszy element jest oczywisty, o tyle drugi element nie tak bardzo. Mógł przyjść do głowy wyłącznie, po konkretnym określeniu strategii.
Jeżeli określimy swoją strategię, że chcemy wyjechać na Hawaje poprzez wygranie takiej nagrody, możemy na tyle otworzyć umysł, żeby ustalić jeszcze inne metody na osiągnięcie tego samego celu. Na pewno po chwili zastanowienia moglibyśmy wymyślić jeszcze inne sposoby na to żeby wygrać tydzień na Hawajach.
Kreatywność, to kolejna korzyść wynikająca z posiadania strategii – wybór taktyki jest ułatwiony. Nie robimy wszystkiego, co tylko jest możliwe, ale robimy to, co ma jakiś sens.
Np. firma, która buduje hale stalowe, określa sobie jasno strategię, że poprzez stronę internetową zamierza zdobyć kontakt z potencjalnymi klientami. Natomiast gdyby ta firma nie określiła sobie w ten sposób strategii tylko założyła działanie w Internecie, ponieważ Internet jest popularny, mogłaby otworzyć sklep internetowy sprzedający hale stalowe za ogromne pieniądze. Czy możecie wyobrazić sobie coś takiego w sklepie internetowym?
Taka firma mogłaby też zacząć sprzedawać elementy hal stalowych, nie zastanawiając się tak naprawdę czy jest to element jej biznesu i czy jest to działanie opłacalne.
Dopiero stworzenie konkretnej strategii pozwala unikać takich błędów.