Wizerunek sukcesu, sukces wizerunku

sobota, 18 marzec 06, 11:19

Witam,

Po dwóch tygodniach przerwy mam dla Ciebie kolejny artykuł...właściwie nie jeden. Kilka, których nie udało mi się opublikować w zakładanym czasie - puszczę je więc w krótkich odstępach w najbliższych dniach.

Mam nowe hobby - inwestowanie w nieruchomości. Po szkoleniu, które odbyłem w zeszłym roku w końcu znalazłem czas i kupiliśmy z żoną dwa mieszkania z docelowym przeznaczeniem na wynajem.

Zaczeliśmy spokojnie - wydaliśmy 250 tysięcy. Musze jednak przyznać, że temat tak mi się spodobał, że w ciągu najbliższych 2 (maksymalnie 3 lat) chcę powiększyć bazę zarządzanych przeze mnie nieruchomości do miliona złotych. Tak na początek... Puszczenie oczka

Tymczasem polecam nowy artykuł...

Co zrobić, aby marka zaistniała na rynku?

Twoja wizja:

Otwierasz nową firmę, albo prowadzisz już istniejącą.

Dynamicznie wchodzisz na rynek z nowym produktem.

Konsumenci uważają Twój produkt za świetny.

Szybko sprzedajesz, dużo zarabiasz.

Żyjesz dostatnio i szczęśliwie…

…Rzeczywistość?

Otwierasz nową firmę, a być może prowadzisz już istniejącą.

Wchodzisz na rynek z nowym produktem.

Twój produkt jest być może świetny…

Jednak okazuje się, że sprzedaje się słabo.

Na pewno słabiej, niż myślałeś.

Zadajesz sobie pytanie: Dlaczego?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, rozważmy od początku działania jakie podejmujesz, zakładając że firma rozpoczyna działalność, ma produkt lub usługę do sprzedania i musi zaistnieć na rynku pomimo istniejącej już konkurencji.

Analiza rynku dostarcza nam pewnych informacji. Prawdopodobnie jednym ze spostrzeżeń będzie podział firm na takie, które wizualnie wyglądają profesjonalnie i nowocześnie, oraz takie, które… nie wyglądają.

Powstaje zatem potrzeba opracowania wyjścia w świat: Nadania firmie nazwy, opracowania całościowego wizerunku. W sumie sprowadza się to do 4 kroków jakie powinniśmy wykonać:

Krok 1 czyli nazwa firmy

Początkiem budowania dobrego wizerunku jest nazwa, jaką firma przyjmuje. Skonstruuj nazwę tak, by łatwo się ją wymawiało i zapamiętywało oraz by kojarzyła się ona z naszym zakresem działalności.

Jak ważna to sprawa, szczególnie na styku firmy i wyrobu z innym obszarem językowym może świadczyć znana wpadka producenta samochodów na rynku Ameryki Łacińskiej - GM wprowadził tam swego czasu model NOVA, ale samochód nie sprzedawał się. Dlaczego? Po hiszpańsku „no va” znaczy „nie jedzie”.

Naming, czyli tworzenie nazw, staje się coraz lepiej rozumianym i rozpoznawanym elementem marketingu. Istnieją firmy konsultingowe zajmujące się wyłącznie nazywaniem. Duże firmy płacą za to duże pieniądze, bo znają wartość takich działań. O namingu pisze się książki, jednak na początek skupimy się na wizerunku graficznym firmy…

Krok 2 czyli logo

Mamy już nazwę, czas więc na przełożenie jej na język bodźców wzrokowych w postaci logo firmy. Przy budowaniu znaku obowiązuje ta sama zasada co przy budowie nazwy: ... czytaj dalej

AUTOR: Andrzej-Ludwik Włoszczyński i Piotr Ryszard Michalak Andrzej jest właścicielem pracowni projektowania logo i wizerunku całościowego, www.e-alw.com. Piotr jest właścicielem Ententa Marketing Strategies.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 701 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle