Wielu wybierajac nazwę dla swojego serwisu www kieruje sie własnym gustem. Niewielu kieruje sie wiedzą o brandingu a jeszcze mniej wie, że odpowiednia nazwa może znacznie poprawić pozycję w Google.
Wiele osób wybierajac nazwę dla swojego serwisu www kieruje sie własnym gustem. Też tak robiłem. Niewielu kieruje sie wiedzą o brandingu a jeszcze mniej osób wie, że odpowiednia nazwa może nam znacznie podnieść pozycję w Google - najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce i na świecie.
Gdybym na początku 2001 roku wiedział, że różnica w popularności zapytań w Onet.pl dla słów marketing i biznes jest jak 4 do 1 to nie nazwałbym mojego serwisu CzasNaE-Biznes tylko CzasNaE-Marketing.
Dlaczego? Ponieważ 80-95% wszystkich spontanicznych (tj. nie zamówionych przez Ciebie) linków z jakimś opisem kierujących do Twojej strony będzie wyglądało tak:
Nazwa Serwisu |
Jeśli do tego dodam, że:
Na koniec. Jeśli Twoja firma nazywa się inaczej to NIE ma problemu. Ja też nie nazwałem swojego serwisu "Majewski Business Consulting".
Jest wiele powodów aby nie nazywać serwisu www nazwą firmy. Mniej więcej tyle samo ile jest za tym aby nazwać serwis nazwą firmy. Sam zdecyduj co jest dla Ciebie ważne.
Jeśli nazwa Twojej firmy jest (obiektywnie) silną marką, dobrze jest mieć serwis o nazwie będącej nazwą firmy. Jednak w większości przypadków nazwa Twojej firmy będzie istotna tylko dla Ciebie i urzedu skarbowego. Skup się wtedy na nazwie produktu, branży czy problemu.