Jeśli masz program partnerski, nie chcesz, aby Twoja strona straciła pozycję w wyszukiwarkach i chcesz uniknąć nieuczciwej konkurencji pomiędzy partnerami, przeczytaj ten artykuł.
Jeśli masz program partnerski, nie chcesz, aby Twoja strona straciła pozycję w wyszukiwarkach i chcesz uniknąć nieuczciwej konkurencji pomiędzy partnerami, przeczytaj ten artykuł.
Technika, którą opiszę, pomoże Ci utrzymać pozycję Twojego serwisu w wyszukiwarkach i wyeliminować nieuczciwą konkurencję pomiędzy partnerami.
Jeśli dbasz o swoich partnerów, na pewno uczysz ich, że link partnera (np. www.strona.pl/?pp=X) należy zamaskować (powstaje np. www.tinyurl.com/6baqo).
Partnerzy zwykle maskują linki z pomocą serwisu www.tinyrul.com, www.skocz.pl lub innych, podobnych. Linki zamaskowane za pomocą tego typu serwisów mają pewną właściwość. Wyszukiwarki (zwłaszcza Google) nie widzą przekierowania i indeksują Twoją stronę www pod adresem przekierowania.
Wkrótce znajdujesz w wyszukiwarce masę wpisów zawierających tytuł, opis Twojej strony oraz... adres przekierowania zamiast Twojej domeny. Rezultat jest taki, że Twoja wysoko wypozycjonowana strona może bardzo szybko poszybować w dół.
Wiem coś o tym, bo stało się to ze stroną www.webhandel.pl.
Nie dość, że tracisz pozycję w wyszukiwarkach, to powstaje nieuczciwa konkurencja. Partnerzy Twojego programu partnerskiego, którzy zarejestrowali się wcześniej, korzystają z faktu, że ich przekierowania wcześniej znalazły się wyszukiwarkach. Oczywiście nie byłoby nic w tym złego, gdyby byli autorami wypozycjonowanego w ten sposób serwisu.
Należy zabronić wyszukiwarkom indeksowania strony, jeśli jest to przekierowanie. Na szczęście nie jest to trudne zadanie. Wystarczy prosty skrypt PHP:
<?php $domena = $HTTP_HOST; $domena = strtolower($domena); if (($domena != 'www.cneb.pl' && $domena != 'cneb.pl') || isset($t)) { echo"<META NAME="ROBOTS" CONTENT"NOINDEX,FOLLOW">"; } else { echo"<META NAME="ROBOTS" CONTENT"FOLLOW,INDEX">"; } ?> |
I to wszystko.