Historia zamówień (dostępna na www.ekademia.pl/historia) to jedno z najważniejszych narzędzi każdego trenera i organizatora na Ekademii. Dlatego ciągle ją rozwijamy.
Oto proste, ale niesamowicie przydatne modyfikacje, jakie wprowadziliśmy.
Ta funkcja bardzo ułatwia życie wszystkim, którzy sprzedają bilety na fizyczne imprezy (szkolenia, konferencje itp.) oraz fizyczne produkty (CD, DVD, książki lub dodatki innych produktów).
Z automatu wszystkie DVD, CD i książki są traktowane jako produkty fizyczne – czyli formularz zamówienia wymaga podania adresu do wysyłki. Dodatkowo każdy inny produkt na Ekademii możesz potraktować, jako produkt fizyczny. Wystarczy zmienić jeden parametr na historii zamówień tego produktu:
Oprócz wymogu podania danych adresowych przy składaniu zamówienia, ta zmiana wprowadza nową opcję na listę zamówień:
Ten link obok każdego opłaconego zamówienia pozwala nam oznaczyć w historii fakt wysłania do Klienta zamówionych materiałów – innych niż te, dostępne na platformie. Dodatkowo (jeśli nie wybierzemy inaczej) system wyśle powiadomienie SMSem do Klienta o tym fakcie – o ile podał numer.
W każdym innym przypadku zamiast informacji o wysłanych materiałach, pojawi się taka informacja:
Działa to analogicznie – ale tym razem system dziękuje Klientowi za wzięcie udziale w… cokolwiek sprzedajesz: Np. „Dziękuję za wzięcie udziału w szkolenie: MAKE the CHANGE”.
Ponieważ Ekademia budowana jest przez firmę szkoleniowo/edukacyjną, wiemy że biznes na internecie się nie kończy. Dlatego, jeśli klikniesz na link WERSJA DO DRUKU, pojawi się nieco inna historia zamówień. Nowa historia zamiast powyższych linków będzie zawierała kody QR:
Wystarczy więc wydrukować taką listę i wziąć ją ze sobą na wydarzenie (szkolenie, konferencję), albo mieć ją przy sobie podczas nadawania dużej liczby przesyłek:
W ten sposób my zarządzamy naszymi wydarzeniami na żywo – jeśli Uczestników jest dużo, oznaczamy długopisem na liście kto przyszedł, a gdy się rozluźni, możemy zamienić to na zapis cyfrowy skanując odpowiednie kody.
A jaka jest korzyść z oznaczania tego faktu?
Podziękowanie wysłane do Klienta za przybycie na szkolenie lub poinformowanie go o wysłaniu paczki już samo w sobie wywołuje pozytywne emocje.
Do tego dochodzi wymiar praktyczny. Wprowadziliśmy nowa opcję filtrowania historii zamówień:
Domyślnie system wyświetla wszystkie zamówienia. Ale w każdej chwili możesz wybrać z listy, aby pokazywał tylko zamówienia zrealizowane (odznaczone jako „wysłane” lub „brał udział”) lub niezrealizowane (czekające na odznaczenie).
Dzięki temu masz natychmiastowy wgląd w odsetek niewysłanych paczek lub osób, które opłaciły, a nie pojawiły się na wydarzeniu.
Po wybraniu takiego filtru możesz nawet masowo się z nimi skontaktować, korzystając z formularza do masowej komunikacji na dole historii zamówień:
Możesz np. zaoferować udział w kolejnej imprezie, podziękować tym, którzy się pojawili albo przeprosić Klientów czekających na realizację wysyłki.