Jak podaje w swoim raporcie portal Research and Markets, w ubiegłym roku rynek e-learningu w Indiach warty był 360 milionów dolarów.
Opublikowany raport jest w zasadzie krótkim przeglądem indyjskiego rynku e-learningu. Dostarcza informacji na temat rozmiaru rynku, jego kluczowych segmentów oraz czynników wzrostu takich jak: mała penetracja w publicznych oraz prywatnych szkołach, inicjatywy rządowe podejmowane w celu zachęty do zapoznania się z obsługą komputera w szkołach publicznych, wzrost w zakresie dostępności łączy szerokopasmowych i zwiększenie ogólnego zapotrzebowania na kursy online zakończone zdobyciem certyfikatu.
Zdaniem autorów raportu, na poziom wartości rynku wpłynęły m.in. wzrost ogólnego zainteresowania tematem e-learningu, stopnia partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP), wdrażanie blended-learningu przez szkoły prywatne oraz poszerzenie oferty kursów online oferowanych indyjskim studentom przez zagraniczne placówki oświatowe.