James Greenwood na swoim blogu opublikował właśnie artykuł dotyczący zasad dostępności w e-learningu. W tekście autor przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące publikacji artykułów szkoleniowych wraz z praktycznymi poradami, które naszym zdaniem mogą być z powodzeniem stosowane na polskim rynku e-learningowym.Powołując się na opracowania innych autorów, Greenwood wskazuje 5 najważniejszych zasad, wpływających na zwiększenie dostępności kursów e-learningowych:
1. Artykuły powinny stymulować aktywność użytkownika.onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }"
onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">Umieść w artykule interaktywne działania, aby zachęcić czytelników do zaangażowania się w treść.
onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }"
onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">
Korzystaj z quizów, krzyżówek. Używaj ogólnodostępnych widgetów flash.onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }"
onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">
onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }"
onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">
2. Teksty powinny zachęcać do współpracy z innymi.onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }"
onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">Punkt dotyczy współpracy czytelnika z innymi
onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }"
onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">
osobami, dla osiągnięcia założonego celu.
3. Zapoznaj czytelników ze strukturą swoich kursów.Tworząc kursy on-line dziel artykuły na mniejsze sekcje. Używaj formatowań, dziel bloki wg tematów, używaj nagłówków, podtytułów, wcięć tekstu, aby zwrócić uwagę czytelnika na ważne kwestie.
4. Embeduj, zamiast linkować.Zamieszczaj informacje w treści tekstu, zamiast podawać link do niego. Jeśli już musisz cokolwiek podlinkować, w treści tekstu podaj przynajmniej czego dotyczy link. W ten sposób zwiększysz przejrzystość artykułu.
5. Edytuj w celu korygowania błędów.W przeciwieństwie do stron internetowych, podręczniki rzadko zawierają błędy ortograficzne, dlatego też niezwykle ważna jest jakość materiałów szkoleniowych online. Aby uczynić swoje kursy możliwie najlepszymi, czytaj teksty prowadzonych kursów i sprawdzaj publikowane linki.