5 zasad tworzenia dobrych kursów e-learningowych.

poniedziałek, 31 sierpień 09, 23:51

James Greenwood na swoim blogu opublikował właśnie artykuł dotyczący zasad dostępności w e-learningu. W tekście autor przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące publikacji artykułów szkoleniowych wraz z praktycznymi poradami, które naszym zdaniem mogą być z powodzeniem stosowane na polskim rynku e-learningowym.

Powołując się na opracowania innych autorów, Greenwood wskazuje 5 najważniejszych zasad, wpływających na zwiększenie dostępności kursów e-learningowych:

1. Artykuły powinny stymulować aktywność użytkownika.

onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }" onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">Umieść w artykule interaktywne działania, aby zachęcić czytelników do zaangażowania się w treść. onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }" onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">Korzystaj z quizów, krzyżówek. Używaj ogólnodostępnych widgetów flash.
onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }" onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">
onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }" onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">2. Teksty powinny zachęcać do współpracy z innymi.

onmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }" onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }">Punkt dotyczy współpracy czytelnika z innymionmouseover="function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { function onmouseover(event) { _tipon(this); } } } }" onmouseout="function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { function onmouseout(event) { _tipoff(); } } } }"> osobami, dla osiągnięcia założonego celu.

3. Zapoznaj czytelników ze strukturą swoich kursów.

Tworząc kursy on-line dziel artykuły na mniejsze sekcje. Używaj formatowań, dziel bloki wg tematów, używaj nagłówków, podtytułów, wcięć tekstu, aby zwrócić uwagę czytelnika na ważne kwestie.

4. Embeduj, zamiast linkować.

Zamieszczaj informacje w treści tekstu, zamiast podawać link do niego. Jeśli już musisz cokolwiek podlinkować, w treści tekstu podaj przynajmniej czego dotyczy link. W ten sposób zwiększysz przejrzystość artykułu.

5. Edytuj w celu korygowania błędów.

W przeciwieństwie do stron internetowych, podręczniki rzadko zawierają błędy ortograficzne, dlatego też niezwykle ważna jest jakość materiałów szkoleniowych online. Aby uczynić swoje kursy możliwie najlepszymi, czytaj teksty prowadzonych kursów i sprawdzaj publikowane linki.
Komentarze (1)
Newsletter

Informator Szkoleniowy Ekademia.pl

Bądź na czasie z najnowszymi szkoleniami i kursami internetowymi...

Dołącz do 234 193 czytelników