Wielu z Was publikuje materiały szkoleniowe, wykłady i przewodniki za pośrednictwem serwisu You Tube. Ponieważ nie zawsze sprawdzają się e-mailowe pytania zadawane przez widzów, dzisiaj pokażę jak w tani i prosty sposób wprowadzić w życie system telefoniczny, poprzez który widzowie mogą "dręczyć" trenerów swoimi pytaniami.
1. Rejestrujemy konto na platformie
http://www.freeconet.pl. Przy rejestracji wybieramy numer telefonu w dowolnej strefie numeracyjnej, a także tworzymy swój login i hasło dostępu do platformy.
2. Po potwierdzeniu rejestracji i zalogowaniu, w zakładce "Mój telefon" wybieramy opcję przekierowania połączeń przychodzących. Przekierowanie "Zawsze" ustawiamy na "Poczta głosowa". Operację zatwierdzamy przyciskiem "Zapisz".
3. Przechodzimy do sekcji "Poczta głosowa", w zakładce "Mój telefon". Klikamy w link "Wgraj nowy plik (mp3/wav) na serwer.
4. Najszybciej i najprościej jest wykorzystać już istniejące nagranie powitalne. Jeśli nie posiadamy takiego, możemy skorzystać z syntezatora mowy
Ivona, który przy użyciu odpowiedniej składni gramatycznej, wygeneruje dość dobrze brzmiące nagranie.
W oknie "Testuj głosy IVONA" wpisz tekst powitania, jakie chciałbyś umieścić w swoim
systemie telefonicznym, a następnie "Wybierz głos IVONA" i kliknij przycisk "Czytaj", aby odsłuchać nagranie (proponuję użycie głosu Ewy).
5. Nagranie czytane wybranym głosem możemy zakupić. W tym celu klikamy przycisk "Kup teraz". Po przeładowaniu strony pojawi się okno odsłuchowe, w którym (jeśli zajdzie taka potrzeba) możemy poprawić nieco wymowę syntezatora. Jeśli nasze powitanie brzmi akceptowalnie, klikamy przycisk "Pobierz".
W oknie pop-up pojawiła się opcja wyboru licencji dla wygenerowanego pliku. W naszym przykładzie możemy używać licencji "Non-commercial" (obejmuje wszelkie zastosowania w edukacji). Jeśli wykorzystanie pliku ma być komercyjne, należy skorzystać z licencji "Commercial / Royalty Free". Typ pliku, który chcemy pobrać, należy ustawić na "mp3, 22kHz". Po kliknięciu w opcję "Kup teraz" przejdziemy do formularza płatności / rejestracji serwisu Ivona.
6. Jeśli powitanie wygenerowane przez syntezator mowy jest już w Twoim posiadaniu, możesz załadować je na platformę Freeconet (punkt 3.). Operację zatwierdzamy przyciskiem "Zapisz".
7. Teraz możemy sprawdzić jak brzmi nasze powitanie. W tym celu dzwonimy z dowolnego telefonu na numer, który wybraliśmy podczas rejestracji konta na platformie "Freeconet" (w moim przypadku jest to numer 0
58 783 49 08). Jeśli po usłyszeniu sygnału nagramy wiadomość, w ciągu kilkunastu sekund nasza skrzynka e-mail zostanie zasilona nową wiadomością! Yeeeee
Dlaczego uważam, że to fajne rozwiązanie? Otóż...
a) nie trzeba do prowadzącego pisać maila (w przypadku "ludzi czynu" i tak maile z reguły trafiają w "czarną dziurę" do "przeczytania później"), a poza tym nagrania można dokonać z dowolnego miejsca (np. podczas zakupów w hipermarkecie, jeśli akurat ci się przypomni
)
b) cudzy głos ożywia materiał video (pseudo interakcja)
c) nie trzeba mieć ani komputera, ani internetu. Wystarczy zwykły telefon (zwłaszcza ten pożyczony)
d) to jest naprawdę proste (dosłownie pięć minut roboty) i tanie (kilkanaście złotych) rozwiązanie (zwłaszcza, że nowi użytkownicy Freeconet'u przez okres 3 miesięcy mogą testować platformę zupełnie za darmo).
Poza tym nagrania z poczty głosowej można wykorzystać na stronie internetowej firmy, czy szkolenia (np. w dziale "W tym tygodniu odpowiadamy na następujące pytania"). Zachęcam do testowania
DAS