Odwieczne błędy projektantów witryn

poniedziałek, 20 maj 02, 16:59

Bardzo dużo stron internetowych, nawet tych należących do największych rynku światowego, nie spełnia swoich celów. Zobacz jakie błędy w ocenie Interneutów są najczęściej popełniana i UNIKAJ ich.

P.Majewski napisał/a na Merytorium.pl dnia 2002-05-20 14:59:37:

Wiodące witryny z kategorii e-handlu wciąż nie zaspokajają oczekiwań klientów, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Vividence. 13 tysięcy respondentów odpowiedziało na pytania dotyczące 69 witryn, pośród których znalazły się m.in. Fortune 1000, Internet 250 i 40 stron firm z sektora B2B (Business to Business). W raporcie wyróżniono 7 najczęściej pojawiających się problemów na badanych witrynach:

- 53 % miało słabo zorganizowane wyniki poszukiwań. Najbardziej powszechne były błędne wyniki, pozycje nie ustawiały się w kolejności odpowiedniej do wyników poszukiwań i wyświetlało się zbyt dużo wyników poszukiwań.
- 32 % charakteryzowało się kiepską architekturą podawanych informacji - nieczytelne grupowanie informacji, niezgodność poszczególnych elementów z charakterystyką grupy do których je zakwalifikowano i ich przypadkowe uszeregowanie
- 32 % odznaczało się powolnością ładowania, z czego strony główne okazały się być najczęściej słabo zaprojektowane i wykonane
- 27 % miało bezładnie zaprojektowane i zapchane strony, z których nie można było nawiązać żadnego kontaktu z właścicielem a ich forma nie angażowała klientów do aktywnego przeglądania zawartości
- 25 % charakteryzowało się mylącym nazewnictwem i nieodpowiednim używaniem terminologii i żargonu technologiczno-przemysłowego
- w 15 % wskazano, że mają problemy z inwazyjną rejestracją, która wymagała podawania zbyt dużo i niepotrzebnych informacji
- 13 % odznaczało się kiepską nawigacją, na którą składały się zarówno źle wyskalowane projekty, rzadkie odnośniki i słabe przejścia pomiędzy oddziałami firm

"Przy ustawicznie rozrastającym się Internecie docierającym do tysięcy nowych użytkowników dziennie, głównym celem firm opierających się na działalności w sieci powinno być poprawienie relacji, zadowolenia i doświadczeń e-klientów" powiedział Andy Cargile z Vividence. "Badania wykazały że jest jeszcze wiele do zrobienia jeśli chodzi o polepszenie obioru i doświadczenia jakie daje przeglądanie stron www. Wiele z przedstawionych problemów ma wręcz podstawowe podłoże, które już dawno powinno zostać wyeliminowane, a twórcy stron powinni bardziej pracować nad dostarczeniem klientowi pożądanych informacji, przeżyć i wrażeń."
Źródło: Web Express - http://www.webexpress.pl

News nie jest nowy, ale widzę że wiele się nie poprawiło. Czytaj na Forum Merytorium.pl