Informacja Prasowa Global eMarketing, autora systemu trackingowego GeMius (www.gemius.pl). Badanie przeprowadzono za pomocą systemu ranking.pl na 3500 witryn (i tych dużych, i tych mniejszych), które tygodniowo odwiedza ok. 1 300 000 internautów z całej Polski, około 30-50% wszystkich internautow.
666666; padding-left:5px;">Jak wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu br. przez firmę Global eMarketing, 96% polskich internautów ma zainstalowany na swoim komputerze plug-in do Flasha. Najnowsza, szósta wersja (MX) nie zdążyła się jeszcze rozpowszechnić w sieci na większą skalę. Najszerzej wykorzystywana jest wciąż wersja poprzednia, piąta.
Wśród użytkowników systemu operacyjnego Windows popularność wersji 5 (60%) jest prawie o połowę większa niż wersji 6 (ok. 30%). Skala użycia pozostałych wersji, drugiej i trzeciej, jest znikoma, wynosząc łącznie 4,5%.
Wersja piąta cieszy się również największym powodzeniem wśród użytkowników MacOS’a (45%), i tylko na komputerach z zainstalowanym Linuxem jest inaczej: jedynie 21% „linuxowców” używa piątej wersji wtyczki, a najpopularniejszą wśród nich okazuje się być wersja jeszcze wcześniejsza, czwarta (ponad 60%).
Badanie przeprowadzono na próbie 20 000 internautów. Pełny tekst analizy dostępny jest w serwisie Ranking.pl:
http://www.ranking.pl/rap.php?stat=flash