To może być pojedyncza wiadomość, odpowiedź na jakiś komentarz lub wiadomości „follow-up”.
Ale załóżmy, że Twoim celem jest sprzedaż e booka np. pt. „Będę Pisarzem„
& Na początku postaraj się wyjaśnić, dlaczego napisałeś tą wiadomość i umieść link do pełnej wersji swojego produktu np. w stopce e maila.
& Zapytaj swojego klienta, czy informacje zawarte w darmowej wersji e-booka były pomocne. Podaj kilka dodatkowych szczegółów i zaoferuj kolejny darmowy produkt.
& Teraz wymień kilka zalet swojego e-booka i w końcu przejdź do korzyści, jakie wynikają z posiadania tego produktu.
W pierwszym zdaniu postaraj się przybliżyć kilka właściwości np. „e-book: Będę Pisarzem – jest kompletną instrukcją obsługi, gdzie krok po kroku pokaże Ci jak ja sam piszę moje teksty. Od samego początku, czyli od planowania po produkcje i dystrybucje.”
& W taki właśnie sposób stworzysz szybko, profesjonalnie i niskim nakładem kosztów swojego pierwszego e-booka
& Spełnisz wreszcie swoje marzenia o internetowym biznesie
& Zbudujesz sobie mocną i profesjonalną markę eksperta
& Zdobędziesz więcej klientów dla swojego obecnego biznesu
& Krótko mówiąc, stworzysz dodatkowe źródło dochodów
W tym przykładzie omawiasz na początku właściwości produktu, a później korzyści związane z jego kupnem, czyli dodatkowy dochód. Właściwości opisuj zawsze dokładnie, a w korzyści zapakuj dawkę emocji.
& Teraz przechodzimy do omówienia kilku powodów, dlaczego akurat Twój potencjalny klient może Ci ufać. Podaj kilka przykładów swoich kompetencji, np. opowiedz swoją historię- jak zaczynałeś, co osiągnąłeś itd., itd.
& W tej wiadomości opublikuj wszystkie lub kilka wybranych komentarzy dotyczących Twojego produktu. Nic nie działa tak pozytywnie, jak historia zadowolonego klienta. Ale jeśli nie masz jeszcze żadnych komentarzy, to daj na przykład swój produkt kilku znajomym w zamian za wystawienie opinii.
& Teraz możesz się trochę pochwalić. Naszkicuj najlepszymi i zapierającymi dech w piersiach cechami swojej oferty, taki obraz przed klientem, który zmiecie produkty konkurencji z powierzchni ziemi.
Ostrzeżenie: Zanim podejmiesz decyzję i postanowisz wydać pierwszą złotówkę, przekonaj się czy ten e-book spełnia wszystkie Twoje kryteria:
& Czy autor ma już jakieś doświadczenie w pisaniu, wydawaniu i sprzedaży e-booków?
& Ile jego e-booków jest dostępnych na rynku?
& Czy oferuje gratisowe e-booki aby klient mógł przekonać się o ich jakości?
& Czy ma już jakieś pozytywne opinie?
& Czy zapewni Ci darmowe wsparcie po sprzedażowe?
& Czy dostaniesz darmowe bonusy, które dodatkowo podnoszą wartość kupowanego produktu?
Postaraj się wymienić jak najwięcej pozytywnych cech , które oczywiście musisz spełniać.
& Na koniec dokonaj podsumowania wszystkich argumentów i możesz dodatkowo zaoferować jeszcze jeden bonus.
Pamiętaj aby w każdej wiadomości umieścić link, który prowadzi do strony sprzedażowej, np. w stopce.
Ps. Nie masz ochoty dłużej czekać? Chcesz od razu wystartować? Żaden problem, wystarczy tylko jedno kliknięcie…
Poznałeś już wszystkie przykładowe wiadomości. Oczywiście takich listów może być więcej lub mniej, to zależy od Twojego zapotrzebowania.