Chcę się z Tobą podzielić ciekawym studium przypadku, które niesie ze sobą bardzo prostą wskazówkę... wartą 20 000 zł rocznie.
Jeden z Uczestników Coachingu Internetowy Milioner wdrożył w swoim serwisie bardzo rozbudowany
system korespondencji z klientami na różnych etapach procesu zamówienia.
W pierwszej kolejności wdrożył wielokrotny autoresponder składający się z 7 e-maili wysyłanych codziennie do osób, które zarejestrowały się w celu złożenia zamówienia, ale jeszcze go nie złożyły.
Kolejka ta jest wyłączana w momencie, gdy klient złoży zamówienie.
Przez 7 dni klienci otrzymują zachęty do złożenia zamówienia. Każdy
e-mail jest inny - każdy zwraca uwagę na inny zestaw korzyści związanych z tą usługą.
Maile nie są natarczywe. Są pisane osobiście przez współwłaściciela serwisu i przez niego podpisywane.
Jeśli sądzisz, że taka technika musi generować dużo skarg, zaskoczę Cię. Mniej niż 1% się skarży.
Na ostatniej sesji 3 edycji Internetowego Milionera Uczestnik ten powiedział nam, że wzrost sprzedaży dzięki tej jednej kolejce e-maili szacuje na 20 000 zł rocznie.
Usługi tego Uczestnika kosztują od 50 do 1000 zł. Zwykle w okolicach 100.
A to dopiero pierwsza z kilku kolejek rozbudowanego procesu sprzedaży w serwisie tego Uczestnika.
Inny Uczestnik Coachingu pewnie niedługo wdroży kolejkę, którą sam mu naszkicowałem na jednym ze spotkań
Polecam wdrożyć tego typu rozwiązanie. Widać, że warto, a ryzyko niewielkie.
pozdrawiam,
Piotr Majewski
P.S. Na początku 2010 ruszam z 4 edycją IM.