A jak ludzie podejmują decyzję o celu swojego wyjazdu? Na podstawie elaboratów w postaci historii ich znajomych, historii z książek, z TV, z filmów w kinie.
Ludzie szukają konkretów, gdy podejmą decyzję o celu... a więc Twoim zadaniem jest nawiązanie z nimi kontaktu, zanim tą decyzję podejmą i tak pokierowanie ich procesem decyzyjnym, aby celem było to, co Ty masz w ofercie, a inni nie mają... oczywiście zakładam, że to co masz w ofercie się nadaje.
Takie podejście nie jest tezą, że
biznes typu porównywarka i wyszukiwarka jest zły. Oznacza ono, że przed tym elementem można wprowadzić element budujący przekonania, który całkowicie zmienia sposób korzystania z porównywarki/wyszukiwarki.
Jak Klient pisze z zapytaniem, to dobry sprzedawca albo skontaktuje się z nim najpierw w celu ustalenia priorytetów i skąd się one wzięły, albo tak skonstruuje ofertę, aby podważyć Klienta pewność co do jego decyzji i zmusić go do kontaktu w celu ustalenia priorytetów na nowo.
Prosty przykład:
To jest dobre w ofercie na stronie, ale nie w ofercie na zapytanie. Nie musisz jednak tworzyć takich obrazów. Klient sam Ci powie, czego chce, a Ty dopasowaną ofertę opiszesz jego własnymi słowami.
KLIENT:Â "Chciałbym wybrać się do ciepłego kraju, w którym jest Euro do hotelu, który zapewni mi opiekę na dziećmi, dostęp do dużego basenu i plażę, do której dojście nie będzie kończyło się odciskami."
TY dopytujesz o dzieci, liczbę, wiek, jaką lubi plażę itd.
KLIENT:Â "Mam dwoje dzieci, 5 i 4. Nie znoszę hoteli z centralą klimatyzacją, bo ostatnio w takim nie działała, a plażę lubię kamienistą, bo ja głównie nurkuję, dzieci i żona siedzą na basenie"
TY: "
Mam dla Pana idealny hotel. Nazywa się X, jest na ciepłym południu Włoch, gdzie nadal mają Euro . X charakteryzuje się tym, że jest tam fenomenalny chłopak imieniem Robert, który zapewnia opiekę dzieciom w wieku 3-6 lat. Przy wyjściu z hotelu jest duży basen.Â
Od hotelu prowadzi 200 metrowa piaszczysta ścieżka do plaży, której chodzeniem nie skończy się odciskami. Plażą jest kamienista, a dno szybko opada w dół. Dużo osób, które nurkują wybiera to miejsce, bo warunki są niesamowite, widoki podobno zapierają dech w piersi, a równocześnie jest basen i opieka dla dziecie - więc reszta rodziny też doskonale spędzi wakacje.Â
W każdym pokoju jest indywidualna klimatyzycja, która na pewno działa - upewniłem się u wspomnianego Roberta, z którym mam kontakt."
I co, myślisz że Klient nie będzie zainteresowany?
Nie mają znaczena inne atrakcje - ważne jest to, o co Klient pyta.
No i taką ofertę wrzucasz
on-line jako case study: "Hotel dla fanów nurkowania, którzy chcą wyjechać z dziećmi do ciepłego kraju"
Kolejny komentarz: