Jak zdobyć serca i umysły Twoich Klientów pisząc perswazyjne teksty?

Wierzę, że sukces Twojego biznesu jest dla Ciebie bardzo ważny. Tylko dlatego, zanim zainwestujesz kilka minut swojego cennego czasu w lekturę tego listu, wyobraź sobie teraz, jak bardzo zmieniłby się Twój biznes a nawet Twoje życie osobiste:
  • Gdybyś tylko potrafił trafiać prosto w serca i umysły swoich Klientów.
  • Gdybyś tylko potrafił bez problemu znajdować słowa, które wywołują w Twoich Klientach fascynację Twoimi produktami.
  • Gdybyś tylko potrafił sprawić, że Twoi Klienci zaczną dostrzegać, jak rewelacyjne masz produkty, jak bardzo się starasz i jak fajnie jest robić z Tobą interesy.
Co dokładnie by to zmieniło? Sprzedaż byłaby łatwiejesza czy trudniejsza? Klienci byliby bardziej czy mniej zadowoleni? Docierałbyś do fajniejszych czy bardziej upierdliwych Klientów? Miałbyś lepszą czy gorszą relację z tymi Klientami, którzy chcą u Ciebie wydać dużo pieniędzy?
 
A jak zmieniłoby się Twoje życie osobiste? Wracałbyś bardziej czy mniej zadowolony z pracy? Miałbyś więcej czy mniej czasu i pieniędzy dla siebie?
 
No i jak bardzo jest to dla Ciebie ważne? 
 
Pytam, bo to wszystko stanie się możliwe, gdy już opanujesz metody skutecznej komunikacji - copywritingu. 
 
Pytam też, bo jeśli to wszystko nie jest dla Ciebie ważne, to nie zastanawiaj się dlaczego zacząłem tę ofertę akurat tym nagłówkiem i nie czytaj dalej...

Dlaczego gorsza konkurencja zarabia lepiej niż Ty?

Zgaduję, że skoro czytasz ten list, dręczy Cię jeden paradoks. Widzisz na około konkurencję z obiektywnie gorszymi produktami, z gorszymi usługami niż Twoje, a jednak oni ciągle sprzedają, a Ty o każdego Klienta musisz walczyć. 
 
Czy Ciebie też irytuje fakt, że Klienci kupują u konkurencji, zamiast u Ciebie - mimo iż masz dobre albo lepsze produkty i bardzo się starasz? To frustrujące i nie powinno tak być.
 
Być może Ty też byłeś przekonany, że same dobre produkty lub usługi ściągną do Ciebie tłumy. Tak się jednak nie dzieje... ponieważ w dzisiejszym świecie nawet darmowe rzeczy trzeba umiejętnie “sprzedawać”.

Dlaczego copywriting?

Copywriting jest niezwykle ważnym elementem sukcesu każdej firmy. W przypadku jednak małych firm, jest krytycznie ważny.
 
Copywriting jest dla małych firm genialnym narzędziem. Copywriting jest bronią małych firm, których nie stać na to, żeby zbudować globalną świadomość marki, żeby zrobić globalną czy chociaż ogólnokrajowa kampanię reklamową, lub wykreować trend czy chociaż modę.
 
Małych firm nie stać na szeroko zakrojone kampanie reklamowe. Jako mała firma nie powinieneś nawet próbować tego robić -  takie kampanie są bardzo kosztowne i istnieje ryzyko, że zanim sukces nastąpi, skończą się Tobie pieniądze.
 
Żebyśmy wiedzieli o co chodzi, copywriting to nie jest tylko pisanie ofert i reklam. Copywriting to również to, co mówisz na video, na spotkaniach z Klientami czy na konferencjach. Oczywiście tylko niewielki odsetek właścicieli małych firm wykorzystuje wiedzę z zakresu copywritingu do projektowania swoich ofert, przemówień i filmów video... ale też niewielki odsetek małych firm potrafi przetrwać pierwszy rok działalności. Zależność jest kolosalna, bo skutecznym copywritingiem można nadrobić braki pieniędzy.
 
Jeśli prześledzisz historię dzisiejszych gigantów technologicznych typu Microsoft, Apple czy Google, to znajdziesz jedną albo 2 osoby bez żadnych zasobów oprócz pasji i umiejętności przekonywania innych. I za każdym razem wystarczyło, aby te osoby przekonały dosłownie kilka innych osób... reszta to historia. Oni byli naturalnymi copywriterami - czyli bezwiednie potrafili zarażać innych swoją ideą.
 
Niewiele osób ma naturalny talent do przekonywania innych... ale każdy może się tego nauczyć.
 
Mała firma musi przekonać klienta swoim przekazem - ofertą, blogiem, reklamami, video czy wystąpieniami. Do tego służy copywriting i dlatego jest to jedna z najważniejszych umiejętności w arsenale właściciela małego biznesu.

Klocki Lego

Copywriting to pewne gotowe schematy ale też umiejętność ich składania w całość. 
 
Większość z nas bawiła się w życiu klockami Lego, ale to nie znaczy, że potrafisz zaprojektować bez ściągawki i od zera coś, z czego Lego mogłoby zrobić kolejny produkt.
 
"Kreatywny" rodzic za każdym razem będzie brał do ręki plastik i próbował najpierw wymyślić lepsze klocki lego, a potem będzie próbował z nich coś zbudować.
 
Skuteczny rodzic weźmie sprawdzone klocki Lego, wykorzysta sprawdzone metody ich łączenia i po prostu zbuduje fajną zabawkę, która jego dziecku rozświetli twarz i umocni w jego oczach obraz taty/mamy geniusza.
 
Mało tego. Zanim "kreatywny" rodzic wymyśli i zbuduje pierwszą zabawkę tracąc każdego dnia cierpliwość swojego dziecka, skuteczny rodzic zbuduje 5 różnych i za każdym razem sprawi radość sobie i najważniejszej osobie w jego życiu.
 
Dlatego zachęcam Cię, abyś też wybrał drogę skutecznego copywritera. Nie mamy czasu na zabawę w źle rozumianą "kreatywność". Oferta ma przekonywać właściwe osoby do Twoich produktów i zarabiać Tobie pieniądze. Jeśli przy okazji wyjdzie Tobie kreatywny majstersztyk, to super.

Copywriter też musi myśleć!

Sławny już nagłówek “Śmiali się” pochodzi ze równie sławnej reklamy z lat 20stych: “Śmiali się, gdy siadałem do pianina, ale gdy zacząłem grać...”.

 

They Laughted When I Sat Down At The Piano

 

Nagłówek ten okazał się dla mnie bardzo skuteczny w niektórych (podkreślam: niektórych!) ofertach. I kiedyś o tym napisałem. 

Sęk w tym, że ten nagłówek działa TYLKO wtedy, gdy opisuje aktywność, z której faktycznie ludzie się śmieją albo szydzą - ewentualnie jej nie rozumieją.
 
Jeśli nie umiesz grać na pianinie i usiadłbyś do niego, to Twoi znajomi zaczęliby się śmiać albo przynajmniej niedowierzać. Oczywiste, nie?
 
Jeśli ja używam po raz milionowy nagłówka “Śmiali się” w ofercie, to niektórzy zaczynają się śmiać Puszczenie oczka
 
Jeśli ktoś kilka lat temu zapłacił za dostęp do CNEB.pl, gdy w Internecie było bardzo mało płatnych serwisów, to niektórzy mogli się z niego śmiać... dzisiaj żałują Puszczenie oczka
 
Z drugiej strony, jeśli ktoś korzysta z usług firmy pogrzebowej XYZ... to z czego tutaj można się śmiać???

Czy Ciebie też zastanowiło kiedyś, że dzieła Szekspira, Tolkiena, Mickiewicza, Carnegiego czy Rowling nie byłyby tak popularne, gdyby nie SPOSÓB, w jaki je napisali? 

Czy zastanowiło się, że to nie sama historia (produkt), ale również (albo głównie) wciągający sposób jej przedstawienia (copywriting) uczynił z nich wielkich pisarzy?
 
Historii o chłopcach czarodziejach było mnóstwo, ale bogactwo słownictwa i tajemniczość świata Harrego Pottera wciąga nawet dorosłych.
 
Dzieła Szekspira to często klasyczne dramaty o strukturze znanej ze starożytności... ale jak wspaniale napisane.
 
Tak samo Twoje uśpione zdolności copywriterskie uczynią z Ciebie ulubionego dostawcę Twoich Klientów. To mogę Ci zagwarantować - wiem to z własnego i innych skutecznych copywriterów doświadczenia.

Nie umiesz pisać? Nie masz do tego talentu? Bzdura!

Każdy umie pisać, a Ty po prostu się blokujesz, bo w szkole nauczono Cię ZŁEGO sposobu pisania. Twoje problemy z pisaniem nie są Twoją winą. Pozwól, że Ci to udowodnię.
 
Prawdopodobnie, gdy siadasz do napisania nowej oferty lub e-maila, trafiasz na blokadę. Gapisz się w nieskończoność w białą stronę i nie masz pojęcia, jak zacząć. Pewnie szybko się zniechęcasz myśląc o tym, ile czeka Cię pracy.
 
Szybko zrozumiesz, że to nienormalne, gdy poznasz ćwiczenie "Odpal Twoją Muzę".
 
Wyobraź sobie, że na samym początku szkolenia, które prowadziłem, wszyscy uczestnicy napisali od pół do 2 stron niezłej jakości tekstu reklamowego w 10 minut. Większość z nich nie miała ŻADNEGO doświadczenia w copywiritingu.
 
Jak to możliwe? To proste. Najpierw Odpalili Swoją Muzę, a potem zdradziliśmy im sekret skutecznego pisania każdego rodzaju tekstu - e-maila, oferty, nawet książki.

Twoje trudności w pisaniu, to wina polonistów!

Nie umiesz jeszcze pisać, bo w chory i nienormalny sposób nauczono Cię pisać w szkole na języku polskim. Nie dość, że musiałeś za pierwszym razem napisać ostateczny tekst, to wszelkie poprawki i skreślenia były źle widziane.
 
Czy naprawdę poloniści myślą, że ich uwielbieni autorzy pisali swoje dzieła za pierwszym posiedzeniem? Pomyśl. To NIELOGICZNE! Tolkien pisał Władcę Pierścieni 9 lat! 
 
Jeśli nie umiesz jeszcze ciekawie pisać, to NIE Twoja wina i Ty również możesz pozbyć się tego ograniczającego przekonania.

Copywriter i każdy pisarz działa jak architekt

Czy wyobrażasz sobie architekta, który projektując wieżowiec rysuje pierwszy kawałek ściany i od razu nanosi na niego gniazdka i wszystkie instalacje? To nienormalne.
 
Architekt najpierw rysuje bryłę. Potem ją przepuszcza przez filtr wytrzymałości materiałów, filtr wytrzymałości podłoża, filtr częstotliwości trzęsień ziemi, filtr zasad wentylowania budynków itd.. Po wielu takich procesach filtrowania powstaje bardzo szczegółowy projekt.
 
Oczywiście nie łatwo zostać architektem. Filtry architektoniczne są stokroć bardziej skomplikowane niż copywriterskie, a odpowiedzialność architekta znacznie większa. Ale zasada pozostaje ta sama:
Bierzesz szkic i go filtrujesz.
I to jest fundament sekretu, który zdradziliśmy uczestnikom wspomnianego szkolenia nt. copywritingu.

Jak natychmiast poprawić skuteczność
Twoich e-maili i ofert

Co musisz zrobić, aby Twoje oferty sprzedawały, a maile były klikane? Co musisz zrobić, abyś stał się skutecznym copywriterem i mógł nauczyć tego swoich pracowników?
  1. Najpierw piszesz bez specjalnego wysilania się wszystko, co wiesz na temat swojego produktu. Po krótkim ćwiczeniu “Odpal Swoją Muzę” pójdzie Ci to bardzo łatwo, nie dopadnie Cię blokada.
  2. Następnie przepuszczasz cały tekst przez pierwszy “filtr”. W trakcie tego procesu bierzesz pod uwagę tylko ten jeden “filtr”. Na przykład jednym z filtrów jest pytanie: “Czy to jest tekst o mnie, czy o Kliencie?”
  3. Na koniec powtarzasz ten sam proces na pozostałych filtrach.
  4. Proste? Jak budowa cepa i mogę Cię tego nauczyć.
Filtrów jest sporo, niektóre są bardzo proste, niektóre są wyszukane. Im więcej filtrów zastosujesz, tym lepszy osiągniesz efekt. Wystarczy jednak, że (wiedząc jak) przepuścisz swój tekst przez kilka podstawowych filtrów, aby uzyskać fenomenalnie lepsze efekty.
 
W ten sposób...

Ty również nauczysz się pisać skutecznie
teksty ofertowe i reklamowe 

Piszę to z doświadczenia, ponieważ każdy, kogo uczyłem i kto się przyłożył do nauki, zaczął pisać dobre oferty. U niektórych nawet objawił się dodatkowy talent, który przewyższał mój własny.
 
Wiem z doświadczenia, że tą metodą, nauczysz się pisać skuteczne teksty ofertowe i reklamowe. 

Nauka copywritingu... na siłowni?

Kiedyś, zaczynałem chodzić na siłownię, uważałem że machanie sztangą, hantlami i różnymi urządzeniami jest tak debilnie proste, że nie potrzebuję pomocy. Ćwiczyłem więc “na chłopski” rozum jakiś czas... a efektów nie było wcale.
 
Wtedy poszedłem po rozum do głowy i zapłaciłem za lekcję z trenerem. Zaczęliśmy od jednego prostego ćwiczenia na bramie z niewielkim obciążeniem. Normalnie machnąłbym już ze 2 serie 2 razy większym ciężarem. 
 
Trener pokazał mi jak mam stanąć, jak ułożyć stopy (jakie to może mieć znaczenie wątpiłem), następnie jak ułożyć łokcie, jak zgiąć nadgarstki, w jakiej osi i z jaką prędkością wykonywać ćwiczenie...
 
… po 2 seriach mięśnie mi płonęły ze zmęczenia. W końcu to ćwiczenie nabrało sensu.
 
Z pisaniem jest tak samo, jak z ćwiczeniem na siłowni.
 
Możesz znaleźć w sieci jakieś darmowe materiały i “na chłopski” rozum spróbować nauczyć się copywritingu samemu. Jeśli masz dużo czasu do zmarnowania, spróbuj poradzić sobie jakoś samemu. 
 
W końcu i tak zrozumiesz to, co ja po pierwszym ćwiczeniu z moim trenerem... o skuteczności decydują szczegóły niewidoczne dla laików.

Twoja droga do perfekcji w copywritingu

  1. Po pierwsze musisz nauczyć się swobodnego pisania i oduczyć się złych nawyków ze szkoły.
  2. Po drugie musisz poznać wszystkie najważniejsze, a potem też zaawansowane filtry. Filtry są jak sprzęty na siłowni. Można osiągnąć niezłe rezultaty podnosząc sztangę i robiąc brzuszki, ale zawodowcy i kulturyści do tego się nie ograniczają. Każdy sprzęt ma swój cel. Każdy filtr też ma swój cel.
  3. Po trzecie musisz nauczyć się stosować te filtry. Filtry są jak techniki ćwiczeń na siłowni. Każdy głupi potrafi podnieść hantle, ale trzeba wiedzieć, jak to zrobić, aby faktycznie było to skuteczne ćwiczenie... o uszkodzeniu sobie mięśni nie mówiąc. Wiedza o tym, że skała jest twarda, a piasek nie, nie sprawi, że będziesz umiał postawić na nich wieżowiec. Tak samo wiedza o tym, że musisz pisać o Kliencie, a nie o sobie (jeden z filtrów) nie sprawi, że będziesz to robił dobrze. 

Kurs copywritingu skrojony pod Ciebie

Przez lata wyszkoliłem osobiście lub z innymi trenerami kilkadziesiąt osób na skutecznych copywriterów. Większość pisze dzisiaj na swoje własne potrzeby, albo na potrzeby swoich pracodawców. Te szkolenia okazały się tak skuteczne, że niektóre oferty moich produktów pisali moi uczniowie.
 
Zawsze najpierw zaczynaliśmy od tego, jak pisać swobodnie, potem dopiero jak pisać skutecznie.
 
Postanowiłem więc wziąć ten sprawdzony system szkolenia copywritingu i go jeszcze ulepszyć.
 
Zrobiłem więc kurs zdecydowanie bardziej dostępny - tak, aby każdy mógł się nauczyć. Ułożyłem go tak, aby nawet pierwsze lekcje znacznie poprawiły Twoje umiejętności.

Jak najłatwiej nauczyć się copywritingu?

Kiedyś chciałem nauczyć się zarządzać serwerami. Kupiłem więc potężną książkę na ten temat... i po kilku rozdziałach odłożyłem ją na półkę. Powód był prozaiczny. Każdy kolejny rozdział, każda kolejna technika była pokazana na innym albo nowym przykładzie. Nie potrafiłem zrozumieć zależności pomiędzy nimi.
 
Nieco później chciałem się nauczyć programowania w PHP i MySQL. Dostałem jedną, przeciętnie grubą książkę. W tej książce od pierwsze do ostatniej strony były pokazane techniki programowania i zarządzania bazą danych na podstawie TEGO SAMEGO przykładu - systemu sklepu internetowego.
 
Do dzisiaj nie przeczytałem żadnej innej książki nt. programowania ani MySQL, a napisałem najpopularniejszy w Polsce system do e-mail marketingu, dopisałem lub zmodyfikowałem wiele modułów mającego 500 tysięcy linii kodu systemu do e-learningu i napisałem od zera udany system CMS.
 
Dzięki tej książce zrozumiałem, że kluczem do skutecznego nauczania czegokolwiek jest omawianie kolejnych zagadnień na tym samym przykładzie. [jej tytuł podam Ci na kursie w ramach wartościowej ciekawostki]
Dlatego, oprócz nauki filtrów i sposobu ich stosowania, będziesz na żywo widział, jak stosuję kolejne filtry na jednej i tej samej ofercie - przez cały kurs. Dzięki temu szybciej i łatwiej nauczysz się robić to samo.
Uczenie się nowych umiejętności na przykładzie jednego, cały czas rozwijanego przykładu, to najlepszy sposób na skuteczną naukę. W taki sam sposób Ty i pozostali uczestnicy tego kursu będziesz uczył się profesjonalnego stosowania kolejnych filtrów.

Bezcenne korzyści dla Twojego biznesu:

W trakcie tego kursu internetowego:
  1. Pozbędziesz się blokady przed pisaniem i nauczysz pisać swobodnie i kiedy tylko będzie Ci to potrzebne.
  2. Poznasz filtry, które uczynią z dowolnego tekstu ofertę nie do odrzucenia.
  3. Nauczysz się profesjonalnie stosować wszystkie filtry, pracując na tym samym przykładzie.
  4. Napiszesz ofertę ważnego dla Ciebie produktu lub usługi.
  5. Wielokrotnie omówię to, co napiszesz i pokażę Ci jak to pisać lepiej.
Dzięki temu kursowi:
  1. Napiszesz albo poprawisz swoje oferty - dzięki temu zaczną od razu, zauważalnie lepiej sprzedawać bez żadnych dodatkowych inwestycji w ruch na stronach.
  2. Nauczysz się pisać e-maile, które klika 2 razy więcej osób niż dzisiaj.

Zobacz przykładowy fragment kursu:

Rozsądna inwestycja

Skuteczny i doświadczony copywriter liczy sobie za napisanie oferty od 3 tysięcy złotych w górę. Za każdą ofertę tyle trzeba zapłacić... a czasami ta kwota jest znacznie wyższa.
 
Jeśli sam napiszesz swoją skuteczną ofertę, zaoszczędzisz więc za każdym razem 3 tysiące złotych. 
 
Oczywiste i racjonalne jest, że:
  1. skoro napisanie 1 oferty kosztuje od 3 tysięcy złotych w górę, 
  2. skoro nawet jedna znacznie lepiej napisania oferta może być 2 razy skuteczniejsza przynosząc Twojej firmie kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej każdego roku,
… to kurs, dający Tobie umiejętności skutecznego pisania, powinien kosztować kilka tysięcy złotych. 
 
W końcu nawet inwestycja 5 tysięcy złotych zwróci się każdemu przedsiębiorcy, o 3 tysiącach nie wspominając. Skoro tyle płaci się copywriterom, to się to po prostu opłaca.
 
Jednak ja od zawsze skupiam się na pomaganiu mikro i małym przedsiębiorcom. I doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że dla Ciebie, nawet gdy już przeczuwasz, ile więcej pieniędzy zarobisz dzięki tym umiejętnościom, możesz nie mieć możliwości zainwestowania kilku tysięcy złotych.
 
Dlatego Twój udział w tym kursie to inwestycja w Twoją przyszłość w kwocie 397.00 zł (brutto).
 
Nawet mimo niewielkiej ceny chcę, abyś czuł, że niczego nie ryzykujesz. Dlatego...

Gwarantuję Twoją satysfakcję

Wiem, że mój system nauki copywritingu działa - przetestowałem go na wielu osobach w ostatnich latach - w tym na jednej z największych polskich spółek internetowych.
 
Dlatego gwarantuję Twoją satysfakcję. Jeśli w ciągu 30 dni po rozpoczęciu kursu uznasz, że kurs ten Cię nie satysfakcjonuje, napisz do mnie e-mail, a zwrócę Ci pieniądze.

Podejmij proszę decyzję...

... kliknij i zamów udział w tym kursie dzisiaj,
a GWARANTUJĘ, że będziesz zachwycony nowymi umiejętnościami.

Do zobaczenia na kursie,
Piotr Majewski
autor bestsellera „Czas na e-biznes
20 lat doświadczenia w copywritingu
P.S. Zapamiętaj: skutecznym copywritingiem można nadrobić braki pieniędzy, a o jego skuteczności decydują szczegóły niewidoczne dla laików. To da Ci dużą przewagę nad konkurencją, zapisz się już dzisiaj...

 

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle