Jak szacować rentowność
kampanii reklamowych
za pomocą Kalkulatora ROI?
Dla moich klientów i dla siebie opracowałem
Kalkulator Rentowności Kampanii Reklamowej, nazwany skrótowo
Kalkulatorem ROI. Jest to bardzo proste i dzięki temu bardzo użyteczne narzędzie w rękach świadomego marketera.
Kalkulator ROI pomoże Ci:
- wstępnie oszacować skuteczność planowanej kampanii reklamowej,
- wybrać najlepszą formę reklamy,
- wybrać najlepsze medium reklamowe,
- wybrać najlepszą treść reklamy.
Dzięki błyskawicznym wyliczeniom
Kalkulator ROI ustrzeże Cię przed błędnymi inwestycjami w reklamę a przynajmniej
pomoże zminimalizować straty generowane przez nieskuteczne kampanie.
Kalkulator jest arkuszem kalkulacyjnym stworzonym w Excelu. Aby więc z niego skorzystać, wystarczy posiadać Excela (MS Office), Calc (darmowy OpenOffice) lub inny program obsługujący format XLS.
Kalkulator ROI jest darmowy i możesz pobrać go na stronie http://www.cneb.pl/download/KalkulatorROI.zip
Oprócz prostoty działania Kalkulator ROI ma jeszcze kilka innych zalet:
- Oblicza wszystko w locie, więc wyniki pokazuje od razu po wpisaniu danych.
- Na dole zawiera definicje najważniejszych wskaźników — CR, CTR, CPM, ROI.
- Każde pole jest opisane w zrozumiały sposób.
- Jest tak skonstruowany, aby po wydrukowaniu wszystkie obliczenia zmieściły się na 1 stronie A4. Można więc przygotować obliczenia, wydrukować je, opisać i dołączyć do dokumentów dla osób decyzyjnych lub do analizy wykonanych już kampanii reklamowych.
Mimo prostoty działania tego niezwykle użytecznego narzędzia, trzeba
- umieć się nim posługiwać,
- rozumieć specyfikę różnych form reklamy
- i rozumieć różnych form rozliczania sie za reklamę.
W tym kursie za pomocą multimedialnych prezentacji dokładnie opiszę
- zasady korzystania z Kalkulatora ROI,
- analizowania wyników,
- oraz szacowania skuteczności i opłacalności kampanii reklamowych.
Kurs zawiera
- Multimedialne prezentacje trwające 30 minut.
- 10 stron skryptu do wydrukowania.
- Egzamin pozwalający zweryfikować swoją wiedzę.
Certyfikat uczestnictwa
Na końcu kursu znajduje się egzamin sprawdzający wiedzę zdobytą podczas kursu - w szczególności umiejętność posługiwania się Kalkulatorem ROI.
Uczestnicy, którzy zdadzą egzamin przynajmniej na 75%, otrzymają pocztą podpisany przez Piotra Majewskiego, oficjalny certyfikat ukończenia kursu, który może pomóc przy negocjacjach z klientami lub szukaniu nowej pracy.
Warunki uczestnictwa
- Organizator gwarantuje Uczestnikom osobistą pomoc Trenera na pytania zadane na Forum merytorycznym kursu przez 30 dni od daty opłacenia kursu przez Uczestnika.
- W cenie kursu Uczestnik ma prawo jeden raz podejść do egzaminu w ciągu 30 dni od daty opłacenia kursu.
- Wynik z egzaminu nie niższy niż 75% warunkuje otrzymanie certyfikatu uczestnictwa w kursie i zdania egzaminu.
- Organizator może zamknąć kurs nie wcześniej niż 30 dni od daty opłacenia kursu przez Uczestnika.