JAK NAPISAĆ POWIEŚĆ?
- NAUCZ SIĘ OD EKSPERTA
KONSTRUKCJA FABULARNA, WIARYGODNOŚĆ, WIZUALIZACJA
i setka sztuczek, by napisać skutecznie swoją powieść
Po co komu takie szkolenie?
Szkolenie konstrukcji fabularnej i wizualizacji jest unikatem na rynku polskim. Żadna uczelnia i żadna szkoła nie przygotowuje swoich adeptów do profesjonalnego wejścia na rynek opowieści fabularnych. Wielkie wydawnictwa, zwłaszcza amerykańskie, od lat zatrudniają psychologów odbioru i kodyfikują odpowiedzi na pytanie: Jak pisać, aby ludzie chcieli to czytać? Polscy wydawcy wciąż liczą na samorodne talenty albo... tłumaczą autorów amerykańskich. Moje szkolenie bazuje na wiedzy zdobytej przez Amerykanów, ale uniwersalnej - związanej z psychologią percepcji, kodowania, systemem odbioru i oczekiwaniami czytelnika. W ciągu szesnastu lat stosowania tych reguł zmodyfikowałem niektóre, kilka dopracowałem lub stworzyłem od nowa.
Wielu ad hoc nie zgadza się z regułami. Z ich istnieniem. Inni narzekają, że reguły ograniczą ich talent. Nie. Skrzynka z dłutami, młotkami, nożami i innymi narzędziami nie ogranicza talentu rzeźbiarza, ale jej brak - i owszem, często uniemożliwia stworzenie tego, co się zamierzało. I tak należy traktować reguły konstrukcyjne.
To nie ograniczenie, nie schemat, lecz wiedza, narzędzia, umiejętności. Ze skrzyni z narzędziami wyjmujemy tylko to, co wspomaga tworzenie naszego niepowtarzalnego dzieła. Ale wcześniej każde z tych narzędzi należy wyjąć, obejrzeć, nauczyć się jego stosowania.
I temu służy szkolenie.
Na początek przyjmij proszę moje założenie:
REGUŁA OGÓLNA
Piszę po to, aby ludzie czytali. Mam coś do opowiedzenia, i chcę, aby inni zasiedli do lektury i z wypiekami na twarzy pochłaniali tekst, nie mogąc się oderwać. Nie ja wymyśliłem współczesny świat i psychologię, ale żeby mój tekst mógł być konkurencją dla filmów, gier komputerowych i setek innych rozrywek, muszę z tej psychologii korzystać. Dlatego podporządkowuję swoje teksty specjalnym zasadom konstrukcji fabularnej. Bo chcę być czytany. Chcę się sprzedać.
Krzysztof Petek
INFORMACJE SZCZEGӣOWE:
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
Po prostu nauczysz się, jak konstruować i pisać powieść. Krok po kroku. Do skutku.
A DOKŁADNIE?
Poniżej publikuję spis treści. To zestaw umiejętności i pakiet wiedzy, które staną się Twoim udziałem:
SPIS TREŚCI
> Czym jest pisanie?
> Cel pisania - osobisty, społeczny
> Poszukiwanie tematu opowieści
> Jak zacząć powieść?
> Jak sprawdzić wartość opowieści?
> Funkcje scen, ich podział
> Akcja wywołuje reakcja
> Zależność akcji od ekspozycji
> Reguła amplitudy
> Określanie stawki
> Fabuła główna i poboczna
> Wydarzenia a incydenty
> Ścieranie się przeciwieństw
> Podnoszeniu wartości opowieści
> Opowiadanie a pokazywanie
> Literackie prawo Murphi'ego
> Bohater i jego świat
> Łuk przemiany - jego cel i znaczenie
> Język opowieści fabularnej
- funkcja języka w ogóle, jego funkcja w opowieści
- język bohaterów a język narracji
- sztuczki wprowadzania nastroju za pomocą konstrukcji zdań
- części mowy a tempo akcji
- język jako element ekspozycji, jako rekwizyt, jako mechanizm pchający akcję
- formy narracji
> Techniki łączenia scen
> Rekwizyty - ich funkcja
Wizualizacja
- jak za pomocą słów pokazać obraz?
- jak obraz ilustruje akcję, jak wspomaga tekst?
- w jaki sposób obraz tworzy klimat, współgra lub kontrastuje z akcją?
- obraz jako element techniczny uwiarygodniania zjawiska, decyzji, akcji
> Multimedia w służbie autora
> Waga wiarygodności w konstruowaniu powieści
> Podstawowe literackie techniki uwiarygodniania
> Poziom wiedzy, zdolność weryfikacji a budowa wiarygodności
> Jak pracować nad własnym systemem retorycznym oraz refleksem werbalnym
> Podstawy retoryki - trening użycia zróżnicowanego języka na potrzeby scen o różnej mechanice i różnym znaczeniu
> Sztuczki i smaczki, czyli zestaw przypraw, których używają zawodowcy
- metoda Stu Karteczek i Stu Zagadek
- tytuł jak przynęta
- haki (hasła-wabiki)
- zajawki
- fałszywki
- reguła trzech
- reguła kontrastu
- klamra
- szansa wiecznie żywa
- im gorzej tym lepiej
- niech żyje częściowa porażka!
- stawka w górę, nigdy w dół
- cel zawsze przed oczyma
- zaskoczenie - jeśli nie treścią, to formą
- zamiana reakcja <-> akcja
> Wartość ostatniego zdania
> Jak uczyć się pisać?
> Tajne archiwum autora - jak je zrobić, jak pielęgnować, jak korzystać
> Ostatnia reguła... Tylko dla przeszkolonych.
KURS OBEJMUJE:
> 28 lekcji wysyłanych co trzy dni
> 11 specjalnie przygotowanych stron internetowych z treningami i przykładami
> 8 odsyłaczy do plików audio, gdzie Krzysztof Petek tłumaczy dodatkowo, jak się TO robi w powieści
> prawo do prywatnych konsultacji z autorem
> 5% zniżki i pierwszeństwo udziału w wyjazdowych warsztatach literackich i dziennikarskich organizowanych przez Krzysztofa Petka
Jeśli się wahasz, uświadom sobie, że otrzymasz w trzy miesiące wiedzę i umiejętności, które najlepsi specjaliści na świecie zbierają, kodyfikuja i rozpracowują od stu pięćdziesięciu lat! Trafi do Ciebie wiedza siedmiu pokoleń pisarzy i redaktorów, którzy setki tysięcy godzin spędzili nad zrozumieniem, DLACZEGO LUDZIE COŚ CZYTAJĄ, A CZEGOŚ NIE. Ty możesz to mieć w ciągu 85 dni. Ale jeśli Cię to nie obchodzi, nie chcesz poznać sekretów profesjonalistów, po prostu zgaś tę stronę. I dalej licz na natchnienie. Powodzenia.
CENA KURSU:
W Szwecji płacono mi za kurs 2 000 euro.
Ale Ty za całą wiedzę siedmiu pokoleń zapłacisz tylko 220 złotych.
GWARANCJA
Jeśli po przeanalizowaniu całego kursu uznasz, że nie dowiedziałeś się niczego nowego, napisz do mnie i powiedz, DLACZEGO. A ja zwrócę Ci pieniądze.
Krzysztof Petek
O AUTORZE
Krzysztof PETEK
Autor kilku cykli powieści sensacyjno-przygodowych dla młodzieży, dziennikarz, reportażysta, organizator wypraw i szkół przetrwania. Urodził się w 1970 roku w Wadowicach. Prowadził harcerski Oddział Specjalny. Uczestnicząc między innymi w szkoleniach organizowanych przez oddziały antyterrorystyczne, przeszedł szkolenia survivalu, walki wręcz, psychologii sytuacji krytycznych. Dziennikarzem został w drugiej klasie liceum, rozpoczynając publikowanie w ogólnopolskich czasopismach. Studia politologiczne ze specjalizacją dziennikarską ukończył w 1994 na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Publikował w czasopismach polskich i niemieckich. Pracował w studiu radiowym, dla Telewizji Katowice przygotowywał programy dla dzieci i młodzieży. Współpraca z Wydawnictwem Siedmioróg przyniosła efekt w postaci serii Porachunki z przygodą. Dla Wydawnictwa Ossolineum z Wrocławia pisze serię CZARNY KUFER, pozostałe książki wydaje Wydawnictwo WORD-PRESS (Operacja HYDRA, GRA). Od roku 2001 jest członkiem Dolnośląskiego Oddziału Związku Literatów Polskich. Wciąż pisze kolejne książki, podróżuje po Polsce zapraszany na spotkania autorskie, promując także zdrowy styl życia i aktywność społeczną. Walczy z postawami patologicznymi, organizując wykłady, szkolenia i wyprawy dla młodzieży. Uczestniczy w akcji "Cała Polska czyta dzieciom". Prowadzi międzynarodowe szkolenia literackie i warsztaty dziennikarskie.