Page rank… największym mitem
Słynny zielony pasek ma bardzo mały albo nawet żaden wpływ na pozycję strony. Jest to bardzo stary algorytm, który Google już nie wykorzystuje w pozycjonowaniu w swojej wyszukiwarce. Nadal oczywiście są ludzie, którzy walczą o wysoki page rank.
Czy w czymś w ogóle jest przydatny ten zielony pasek?
Amerykanie twierdzą, że mimo swojej mityczności jednak jest przydatny… nawet w dwóch przypadkach:
1. Wysoki page rank podnosi zaufanie internauty do naszego serwisu, co wpływa pozytywnie na ilość zakupów. Jest to jednak jak na razie mit w Polsce gdzie ludzie nie są wstanie odróżnić linków sponsorowanych od wyników organicznych.
2 . Warto, żeby serwisy z wysokim page rankiem linkowały do naszego serwisu. Wartość takiego linku jest wyższa oczywiście pod warunkiem, że tam ten serwis jest powiązany tematycznie z naszym serwisem. Jest to warunek konieczny.
Jest jeszcze jeden pozytyw, którego ja i Google nie uznają, czyli sprzedaż linków w naszym serwisie z page rank powyżej 3. Piszę o tym w dwóch celach:
1. Google – jeśli tylko się dowie, że sprzedajesz linki może ukarać Twoją stronę.
2. Niektórzy ponoć na tym nie źle zarabiają.
Po za tym mitycznych zielonym paskiem jest coś takiego jak „Real page rank”.
Ostatnio świat SEO zachłysnął się informacją jaką podał Matt Cutts na konferencji w Seatle na temat linków nofollow, dzięki którym można było kontrolować przepływ RRP w naszej stronie.
O co chodzi?
Każda strona ma „10 punktów”, które może przekazać dalej. Nie gdyś gdy użyliśmy linków nofollow w 3 linkach pozostawe 7 linków dostawało 10 punktów. Obecnie link nofollow powodują utratę punktów.
Ma to na celu walkę z takimi serwisami jak np. WikiPedia, do której linkuje mnóstwo serwisów, a ona sama wszystkie linki zewnętrzne ma z parametrem nofollow. Co podwyższa wartość serwisu!
Przeczytałem ostatnio komentarz Guglarza (Polskiego pracownika Google), który napisał w nim, że nie jest to żadna nowość tylko coś co istnieje już od dawna. Zaznaczył on również, że ilość linków nofollow jest strasznie mała. Faktycznie tak jest, bo to tylko 2,7% wszystkich linków (tak podaje Rand Fishkin)
A co ty myślisz o mitycznym page rank i o Real page rank? Napisz komentarz.
Pozdrawiam,
Adam Mrowiec
P.S. Interesuje Ciebie pozycjonowanie zobacz ten kurs. Naprawdę warto!