Aby śledzić akcje wykonywane na różnych domenach możemy zastosować jedno z kilku rozwiązań:
1 Przekierować Klienta po akcji spowrotem na naszą domenę, gdzie zainstalowany mamy skrypt śledzący - np. ten z Google Analytics.
Następnie w Google Analytics definiujemy cel, w którym wykonanie akcji oznacza trafienie na tą konkretną stronę.
Dlatego w impleBOT w zakładce Ustawienia / Ustawienia specjalne zdefiniować możemy stronę, gdzie trafia Klient po zapisie. Ta strona powinna znajdować się w tej samej domenie i zawierać kod śledzący.
Polecam w impleBOT używać przekierowania po zapisie, ponieważ:
- potwierdzenie może nastąpić na innym komputerze lub na telefonie i już nie połączymy tych akcji z wcześniejszą wizytą
- ustawienie przekierowania po zapisie wyłącza Co-REG, a to kolosalna strata dla Twojej listy, bo co-reg może ją nawet podwoić za darmo.
Alternatywnie w impleBOT można skorzystać z maskowania i problem różnych domen znika, bo skrypty Google Analytics możemy umieścić w plikach maskujących - a konkretnie w InfoBox.html
W Ekademii z drugiej strony mamy ustawienie: "
Strona z podziękowaniem" w zakładce
Edytor / UpSelling. Strona ta wyświetli się w ramce po opłaceniu zamówienia (lub po wybraniu opcji przelew).Â
Ramka wygląda tak, że tylko niewielki pasek u góry zajmują informacje z Ekademii (gdzie ładowane są kody śledzące powiązane z Ekademią definiowane np. w zakładce Edytor / Testowanie i Śledzenie Skuteczności). Resztę zajmuje strona z podziękowaniem - możesz więc przekazać Klientowi dodatkowe informacje i zmierzyć przy okazji skuteczność Twojej strony - jeśli strona z podziękowaniem będzie w tej samej domenie.
W innych systemach też powinieneś mieć możliwość powrotu na Twoją stronę.
2 Umieścić na stronie potwierdzającej akcję odwołanie do skryptu na Twojej domenie, który zliczy akcje.
Tak działa śledzenie skuteczności reklam na Facebooku i w Google AdWords - umieszczamy tzw. pixel (skrypt JavaScript) na stronie potwierdzającej akcję i Facebook lub Google wie, że Klient wykonał akcję.
Tak też działa śledzenie skuteczności w
impleOTO.
Niestety to rozwiązanie wymaga, aby skrypt był w tej samej domenie co testowana strona. Możesz użyć tego rozwiązania, jeśli napiszesz sobie własny system do śledzenia skuteczności.
W przypadku Google Analytics to rozwiązanie generalnie odpada, bo skrypt Google Analytics znajduje się w domenie Google. Oczywiście można kombinować zÂ
Cross-domain Tracking ale nawet Google ostrzega, że jest to skomplikowane i podatne na błędy.
3 Powiadomić Google, że Klient wykonuje akcję zanim przejdzie na inną domenę
To bardzo wygodne rozwiązanie, ale trzeba pamiętać, że ma sens gdy śledzimy:
- przejścia do formularza
- zapis na listę (bez pewności, że zapis był skuteczny)
- kliknięcia w reklamę lub link
W tych przypadkach jest to LEPSZE rozwiązanie niż nr 1, ponieważ użytkownik NIE musi wrócić na naszą domenę po wykonaniu akcji. A trzeba wiedzieć, że niektórzy nie wyczekają na powrót i zamkną przeglądarkę. Akcja została wykonana, ale nie policzona ;-(
Zanim użytkownik przejdzie na stronę, musimy do Google wysłać informację, że to robi. Za pomocą specjalnej komendy możemy wygenerować wirtualną odsłonę istniejącej lub nieistniejącej strony. Odsłona ta pojawi się w statystykach odwiedzin i może zostać wykorzystana do konfiguracji Celu (konwersji) w Google Analytics.
Ponieważ jest to takie wygodne rozwiązanie, od dzisiaj generatory formularzy w impleBOT zawierają domyślnie komendę wywołującą wirtualną wizytę - po wcześniejszym sprawdzeniu, czy dane formularza są poprawne.
Wszystkie poprawne wywołania formularza pojawią się w Google Analytics jako wizyty na stronie:
/goal/implebot/POST/X
Wystarczy tą stronę podać jako stronę docelową (sukces) w danym celu. Tutaj opisują jak ustawiać cele w Google Analytics.
Ten link ma taką postać, ponieważ:
/goal - ponieważ chcemy wyraźnie odróżnić te odwiedziny od reszty - są wirtualne i służą do zliczania celów (Goals). Możemy użyć innego oznaczenia.
/implebot - oznaczenie narzędzia/platformy
/POST - zapis przez formularz metodą POST
/X - numer listy impleBOT/FreeBOT
Ten link nie musi być taki rozbudowany, ale moim zdaniem warto przyjąć konwencję, która nie stanie się problematyczna w przyszłości.Â
Ponadto w ten sposób można łatwo odfiltrować z raportów Google Analytics wszystkie odsłony tego typu po prostu filtrując "/goal/"
- w zakładce Zachowanie / Treść serwisu / Wszystkie strony lub Behavior / Site Content / All pagesÂ
- kliknąć advanced obok pola na wyszukiwanie z lupką
- i dodać [Exclude] [Page] [Begins with] [/goal/]
O tak:
A jak samemu zrobić takie śledzenie?
Darmowy dostęp wygasł
Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:
lub
Zaloguj się, jeśli już go masz