Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

"Prowadzę serwis medyczny i poszukuję możliwości pozyskiwania reklamodawców - bardzo dobry jest AdSense Google'a, ale nie ma żadnej kontroli co do zawartości reklam. Poszukuję więc systemu podobnego , gdzie albo wybieram kilkaset-kilka tysięcy reklam, albo mogę bardzo dokładnie blokować pewne hasła. Może znasz taki system?"
Jednym z ciekawszych systemów reklamowych, który niedawno pojawił się w Polsce jest AdTaily.com. Serwis został stworzony prze moich kolegów razem z Agorą, która zainwestowała w ten system. Jeśli dobrze pamiętam system ten jest finalistą tegorocznego SeedCampa. Jest to dość nie typowe podejście do sprzedaży reklam. Po pierwsze działają w modelu tzw. flat fee, gdzie właściciel serwisu ustala cenę wyświetlania boksu reklamowego za dzień. Niezależnie od liczby kliknięć i wyświetleń. Takich boksów reklamowych można mieć kilka na stronie. Działa to w ten sposób, że docelowo ma to być sklep umożliwiający reklamodawcy zakup grupowy boksów na wielu serwisach. W tej chwili wygląda to tak, że reklamodawca wchodzi na stronę dostawcy, np. Twoją, i jeżeli chce się zareklamować, to klika u dołu boksu reklamowego w ‘dodaj reklamę. Wyświetla się formularz, który umożliwia zdefiniowanie reklamy, wgranie pliku (są to reklamy graficzne) i procedurę płatności. Reklamy można wykupić na ileś dni.  Właściciel serwisu ma kontroli jakie reklamy się wyświetlają – może odrzucać reklamy, które mu się nie podobają. System jest świeży i innowacyjny, ale dobrze przyjęty przez społeczność internetową. Z moich źródeł wynika, że może mieć dosyć dobre wskaźniki ceny kliknięcia. Porównywalne, a czasami nawet lepsze od Google AdWords. Sądzę, że jest to ciekawa, całkowicie opracowana alternatywa. Natomiast innym rozwiązaniem (jednak na rynku polskim trzeba samodzielnie szukać reklamodawców) jest serwer reklamowy OpenX. Można go samodzielnie zainstalować na własnym serwerze albo można skorzystać z darmowego hostowania tego systemu, które umożliwia ok. 100 mln wyświetleń. Jest to bardzo dużo, niewiele serwisów przekracza tę liczbę. Jest to również sieć reklamowa, więc można umieszczać reklamy z ich serwisów, jednak nie wiem jak to wygląda w Polsce – zapewne reklamodawców jest niewielu. Niemniej jednak ten system również umożliwia tworzenie kampanii z określonymi parametrami. Jest to potężny system, z którego osobiście korzystam do autopromocji. Są to dwa rozwiązania, które bym rozważył, a nie wykluczone, że można zastosować oba jednocześnie.

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 698 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle