Kreatywność z muzyki płynąca.

piątek, 8 maj 09, 10:12
Niejednokrotnie pokazano, że internet - poza funkcją nośnika informacji - może być również niewyczerpanym źródłem inspiracji i kreatywności. Również nauczyciele muzyki zamiast skarżyć się na brak pomocy naukowych, sięgają coraz częściej do sieci, odkrywając przed uczniami jej multimedialny potencjał. Przykładem może być choćby e-learningowy kurs dla szkół średnich - Experiencing Music 2000.

- Nie jestem zwolennikiem włączania technologii do mojego kursu jeżeli nie mam dobrego, pedagogicznego powodu, żeby z niej korzystać - mówi Andrew Mercer, nauczyciel muzyki z Nowej Funlandii, prowadzący zajęcia za pomocą e-learningu, docierając również do uczniów, którzy nie mają na co dzień możliwości uczestniczenia w zajęciach z muzyki. - Osobiście wierzę przede wszystkim w solidne edukacyjne doświadczenie, które jest wzmacniane przez narzędzia. Potrzebujemy zadać sobie pytanie „Czego słuchają nasi uczniowie?”. Jeżeli są jakieś cele, które chcemy osiągnąć, to musimy znaleźć taki sposób, żeby płynęły one z tej muzyki, której oni słuchają. Dla przykładu, jeżeli chodzi o muzykę minimalistyczną, to przychodzą nam na myśl tradycyjni muzycy dwudziestowieczni, ale uczniowie słuchają… Deaf Punk, która jest świetną grupą minimalistyczną (…) Więc po co mówić uczniom o czymś czego nigdy nie słyszeli i nie znają, czemu nie puścić im Deaf Punk i powiedzieć, że to przykład muzyki minimalistycznej, a po tym jak poszukają informacji na temat tego czym jest muzyka minimalistyczna, można im powiedzieć o innych twórcach. A oni powiedzą „O, to brzmi zupełnie jak Deaf Punk. Lubię Deaf Punk, to może i te utwory mi się spodobają”.

- Moim celem, który chcę osiągnąć z moim uczniami, to spróbować dać im narzędzia i wiedzę – know-how, które pozwolą im zacząć tworzyć. - kontynuuje Mercer. - Jeżeli wykształcimy w uczniach umiejętności i zachęcimy ich do działania, myślę, że będą potrafili tworzyć rzeczy, o których nawet byśmy nie śnili. Znajdą nowe metody wykorzystania technologii, które im pokazaliśmy. Mam wiele przykładów uczniów, którzy tworzą muzykę i przygotowują własne aranżacje, tak jak uczennica, która przygotowała piosenki Nirvany. To niesamowite utwory. Ja tylko pokazałem im narzędzia, dostarczyłem im podstawowych informacji i przekonałem, że jedynym ograniczeniem, jest ich własna wyobraźnia. Czasem dzieciaki mogą po prostu poznać know-how i miejmy nadzieję trochę inspiracji, a potem tworzyć dzieła, z których mogą być dumni i tak się zaangażować w ten proces, że tak naprawdę staną się własnymi nauczycielami. Świat funkcjonujący w sieci, na ekranie komputera, w którym spędzają codziennie czas, oznacza, że wcale nie proszę ich o zrobienie czegoś zupełnie innego, ale pokazuję im pole do rozwoju ich możliwości twórczych.

Źródło: edustacja.pl

Poprzedni

Komentarze

Newsletter CzasNaE-Biznes

Zamień swoją wiedzę i doświadczenie na e-biznes. Pisz, nagrywaj i zarabiaj.

Dołącz do 97 692 czytelników

© Ekademia.pl | Polityka Prywatności | Regulamin

forked from Moodle